خبرگزاری کار ایران

مدیر کل امور اجتماعی استاندرای مازندران:

جذب توریسم در اقتصاد مازندران موثر است

asdasd
کد خبر : ۲۳۶۰۹۱

نگاه توریسم نباید نگاه منفی باشد بنابراین باید زمینه را برای جذب توریسم در استان مازندران به خوبی فراهم کنیم.

علی شادمان در ششمین آئین گرامیداشت هفته پژوهش و فناوری دانشگاه پیام نور در سالن اجتماعات باشگاه برق ساری به اهمیت پژوهش اشاره کرد و اظهار داشت: پژوهشهایی که منجر به تأثیر گذاری مستقیم درعرصه اجرا و عمل شود کشور را به توسعه نزدیکتر می کند.

به گزارش ایلنا از ساری، به وی به اثر گذاری توریسم در بخش اقتصاد در مازندران تأکید کرد و ابراز داشت: نگاه توریسم نباید نگاه منفی باشد بنابراین باید زمینه را برای جذب توریسم در استان مازندران به خوبی فراهم کنیم.

مدیر کل امور اجتماعی استانداری مازندران با بیان اینکه عدد در بخش پژوهش در کشور ما به لحاظ کمی به وفور یافت می‌شود گفت: این ارقام نشان می‌دهد حرکت رو به رشدی در زمینه پژوهش شروع شده است اما باید دید چقدر از این پژوهش‌ها کابردی است.

شادمان افزود: در میان مدیرا ن دستگاههای اجرایی و مراکز علمی خلاء های احساس می شود لذا آنهایی که هم در دانشگاه و هم در جایگاه علمی قرار دارند باید پل ارتباطی این خلاء باشند.

مدیر کل امور اجتماعی استانداری مازندران در ادامه ابراز داشت: ممکن است نگاه محافل علمی با امکانات و و محدودیتها و شرایط اجرایی منطبق نباشداز طرفی دستگاه های اجرایی هم احساس می کنند که دانشگاهها با برنامه های کوتاه مدت و بلند مدت دستگاه اجرایی همراه نباشند بنابراین با ارتباط میان دستگاه ها ی اجرایی و دانشگاه ها، می توان این خلاء اطلاعاتی را پر شود.

شادمان به نامگذاری سال را از سوی مقام معظم رهبری به سال فرهنگ و اقتصاد اشاره کرد و گفت: رهبر معظم انقلاب به طور حتم بی بهره از صاحبنظران علمی جامعه نیستند و نیازهای جامعه را از طریق اندیشمندان احصاء می کنند.

وی افزود: هر کشوری برای رسیدن به توسعه فرهنگی باید اقدامات فرهنگی را سرلوحه امورات خود قرار دارد و برای توسعه هر بخش نیازمند بستر فرهنگی است بنابراین اگر بستر فرهنگ آماده نباشد به هدف مورد نظر نخواهیم رسید.

مدیر کل امور اجتماعی استانداری مازندران با اشاره به اینکه باورهای فرهنگی جامعه باید به سمت " توانستن " رهنمون شودابراز داشت: از انزواگرایی و نوع برداشت‌هایی که مانع توسعه است، فاصله بگیریم.

شادمان با اشاره به اینکه درچشم انداز ۲۰ ساله به ۲ موضوع کشاورزی و اکوتوریسم در استان مازمندران توجه ویژه می شود اظهار داشت: متناسب با با کشاورزی، صنعت نیز باید مکمل آن باشد.

مدیر کل امور اجتماعی استانداری مازندران افزود: با توجه به موهبات الهی از قبیل کوه، جنگل و دریا و صنعت کشاورزی که در استان مازندران مشهود است باید با پژوهش علمی بیشترین بهره را از منابع الهی ببریم.

وی اظهار داشت: هفته پژوهش فرصت مناسبی است تا با پژوهش عمیق و با نگاه علمی به بخش کشاورزی بیشترین بازده را از این بخش بهره مند شویم.

شادمان جذب توریسم و توسعه گردشگری در مازندران را بسیار حائز اهمیت دانست و گفت: در کشور چین در بحثتوریسم ۱۰ میلیارد دلار سالانه درآمد صنعت توریسم است.

مدیر کل امور اجتماعی استانداری مازندران اظهار داشت: دانشگاه ها و مراکز پژوهشی در امور پژوهشی خود برای بخش توریسم و توسعه سعه بگذارند، بنابراین پژوهشهایی که در مازندران انجام می شود باید متناسب با موقعیت فرهنگی و جغرافیایی استان با دانشگاههای استان دیگر متفاوت باشد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز