خبرگزاری کار ایران

مدیرکل راه و شهرسازی مازندران:

مهم‌ترین دغدغه راه و شهرسازی مازندران کسری بودجه و بدهی به پیمانکاران است

asdasd
کد خبر : ۲۳۵۳۲۹

مازندران استان تاثیرگذار در حمل و نقل کشور است، و سه محور شریانی استان به پایتخت کشور ختم می‌شود و این استان با دریا همجوار بوده و مقصد تمام سفرهای درون و برون کشوری است.

مدیرکل راه و شهرسازی مازندران گفت: خبرنگاران می‌توانند نقش اثرگذار در توسعه استان داشته باشند و نظرات جامعه را به مسئولان منعکس کنند.

به گزارش ایلنا از ساری، حیدر نوروزی به مناسبت روز راهدار در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه اداره کل راه و شهرسازی مازندران در زمینه ارتقا، تعریض و ایمن سازی راههای استان گام‌های اساسی صورت داده است، اظهار داشت: ۷۵۰ پروژه در سطح ۱۰ هزار و ۱۵۵ کیلومتر راه‌های استان در دست اجراست.

مدیرکل راه و شهر سازی مازندران با بیان اینکه ۱۰ هزار و ۷۰۰ کیلومتر راه مواصلاتی در استان وجود دارد که ۳ هزار و ۵۰۰ کیلومتر آن در محور برفگیر است گفت: محورهای‌های مواصلاتی مازندران به عنوان محور برفگیر و مه گیر شناخته شده است.

وی مدیرکل راه و شهرسازی مازندران با اشاره به اینکه مازندران استان تاثیرگذار در حمل و نقل کشور است، گفت: سه محور شریانی استان به پایتخت کشور ختم می‌شود و این استان با دریا همجوار بوده و مقصد تمام سفرهای درون و برون کشوری است.

مدیرکل راه و شهرسازی مازندران با بیان اینکه مازندران تنها استانی است که حمل و نقل ترکیبی دارد، افزود: هر ۴۵ روز یکبار با حضور اعضای شورای حمل و نقل مشکلات حوزه راه و شهرسازی استان بررسی و رفع می‌شود.

نوروزی، عوامل انسانی، وسیله نقلیه، راه و شرایط محیطی را از عواملی دانست که نقش اساسی در تصادفات جاده‌ای را به همراه دارد گفت: طبق بررسی‌های صورت گرفته ۸۰ درصد تصادفات عامل انسانی است که در این زمینه باید فرهنگ سازی لازم صورت گیرد.

مهم‌ترین دغدغه مسئولان راه و شهرسازی مازندران کسری بودجه و بدهی به پیمانکاران است

وی مهم‌ترین دغدغه مسئولان راه و شهرسازی مازندران را کسری بودجه و بدهی پیمانکاران استان اعلام کرد و افزود: مطالبات پیمانکاران ۸۳ میلیارد تومان است که در حال پیگیری است.

مدیرکل راه و شهرسازی مازندران، به ساخت و توسعه راههای روستایی اشاره و اضافه کرد: تاکنون ۲۰۰ کیلومتر از راههای روستایی با مشارکت مردم آسفالت شده است.

وی با اشاره به اینکه راهداری زمستانه از اواخر پاییز در استان شروع شده است، تصریح کرد: در استان‌های مختلف شروع راهداری زمستانه متفاوت است.

در زمستان بیشتر گرفتار راهداری هستیم تا راهسازی

نوروزی با بیان اینکه در زمستان بیشتر گرفتار راهداری هستیم تا راهسازی، افزود: ایمن سازی جاده‌های استان با مشارکت راهداران در فصل زمستان امری اثرگذار است.

مدیرکل راه و شهرسازی مازندران، با بیان اینکه حضور راهداران در جاده‌ها در فصل زمستان امر اجتناب ناپذیر است، افزود: ایام نوروز و تابستان حضور راهداران در جاده‌ها همواره اثرگذار بوده و تجسم عینی ایثار و سختی‌ها هستند.

وی درباره ساماندهی بافت فرسوده در استان با بیان اینکه سیاست دولت ساماندهی بافت فرسوده است، خاطرنشان کرد: ساماندهی این بخش به نفع کشور است به این دلیل که در این پروژه‌ها مشکلات زیرساختی وجود ندارد.

برای ساماندهی بافت فرسوده بیش از ۱۰۰ میلیارد تومان در لایحه بودجه پیشنهاد شد

نوروزی گفت: برای ساماندهی بافت فرسوده استان مازندران نیاز به توجه وِیژه داریم و برای ساماندهی بافت فرسوده بیش از ۱۰۰ میلیارد تومان در لایحه بودجه پیشنهاد شد و در ساماندهی بافت فرسوده بافت تاریخی نیز مدنظر قرار می‌گیرد.

وی با بیان اینکه تولیدات کشاورزی و زیبایی طبیعت عواملی بوده که این استان مقصد نخست گردشگران کشور است، افزود: این استان در حوزه حمل و نقل ریلی، دریایی، هوایی و زمینی فعال است.

نوروزی با اشاره به اینکه عمده صادرات و واردات گندم کشور از طریق این استان صورت می‌گیرد، گفت: عزم دولت و وزارت راه و شهرسازی، توسعه زیرساخت‌های راه و شهرسازی مازندران است.

عمده پروژه‌های مسکن مهر در مازندران خودمالکی است / عمده گرفتاری در مسکن مهر، زیرساخت است

مدیرکل راه و شهرسازی مازندران، با بیان اینکه عمده پروژه‌های مسکن مهر در مازندران خودمالکی است، گفت: جلسات هفتگی مسکن مهر در استان برگزار می‌شود و پیگیر اتمام طرح‌های نیمه کاره مسکن مهر هستیم.

وی عمده گرفتاری را در مسکن مهر، آب و فاضلاب بیان کرد و گفت: مسکن مهر میارکلا از نظر فاضلاب مشکل دارد و برای تصفیه خانه فاضلاب آن به هشت میلیارد تومان اعتبار نیاز است و اعتبار ساخت و ساز مسکن مهر از طریق آورده متقاضی و تسهیلات بانکی تامین می‌شود.

وی افزود: شورای مسکن شهرستان‌ها و استان فعال شده و به زودی پروژه‌های نیمه کاره مسکن به سرانجام می رسد.

در هیچ وزارتخانه‌ای ۹ مدیرکل در دستگاه‌های مختلف یک استان فعالیت نمی‌کنند

مدیرکل راه و شهرسازی مازندران، با اعلام اینکه وزارت راه وشهرسازی یکی از تاثیرگذار‌ترین وزارتخانه در استان‌ها بوده و زیربنایی‌ترین اقدام را در استان صورت می‌دهد، گفت: در هیچ وزارتخانه‌ای ۹ مدیرکل در دستگاه‌های مختلف یک استان فعالیت نمی‌کنند.

نوروزی با اشاره به اینکه اعضای کمیته ایمنی راه‌ها برای فرهنگ سازی بیشتر به مدارس استان اعزام می‌شوند، گفت: این موضوعات در ارتقا فرهنگ ترافیک دانش آموزان در آینده تاثیرگذار است.

مدیرکل راه و شهرسازی مازندران با بیان اینکه فرهنگ استفاده از وسیله نقلیه برای رانندگان باید نهادینه شود، افزود: بهترین جایگاهی که می‌تواند مروج این فرهنگ باشد، رسانه‌ها هستند.

وی با بیان اینکه هموطنان در جاده‌ها به توصیه‌های پلیس راه، راهداران و امدادگران در طول مسیر جاده توجه کنند، تصریح کرد: حرکت رانندگان در لاین و جهت خود موجب کاهش تصادف احتمالی در جاده و جلوی انسداد محور را می‌گیرد.

محور ساری – کیاسر را از محورهای مهم و تاثیرگذار در حمل و نقل کشوراست

مدیرکل راه و شهرسازی مازندران با بیان اینکه سال ۹۳ پروژه ساری – سمنان هشت میلیارد تومان اعتبار داشته است، افزود: امیدواریم مجلس اعتبار پیشنهادی ۱۹ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومانی را تصویب تا این پروژه ملی به سرانجام برسد.

نوروزی محور ساری – کیاسر را از محورهای مهم و تاثیرگذار در حمل و نقل کشور بیان کرد و گفت: در لایحه بودجه اعتباری که برای این طرح درنظر گرفته شد است ۲.۵ برابر بودجه سال جاری است.

وی پروژه‌های نیمه فعال و نیمه کاره را مهم‌ترین دغدغه‌ها بیان کرد و گفت: اتفاقات خوبی در این موضوع در حال انجام است و در این زمینه، چهار بیمارستان دولتی در با اعتبار ملی در دست ساخت است.

ریختن آشغال در حریم راه زیبنده استان نیست

نوروزی بیان داشت: در شش ماه اخیر بیش از ۲۰ هزار عدد تابلو و علائم ایمنی در محورهای استان برای ارتقای ایمنی نصب شده است.

مدیرکل راه شهرسازی مازندران گفت: مصالح مربوط به راهداری زمستانه تهیه شده و در انبارخانه‌ها ذخیره شده است و آماده خدمات رسانی هستیم.

وی افزود: ریختن آشغال در حریم راه زیبنده استان نیست، زیرا مازندران، استانی گردشگری است و باید به آن توجه شود و باید حریم راه‌ها، تمیز و پاکیزه باشد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز