خبرگزاری کار ایران

مدیرکل پدافند غیرعامل استان مازندران:

بیش از ۱۰۰ برنامه شاخص در هفته پدافند غیر عامل اجرا می شود

asdasd
کد خبر : ۲۱۶۴۳۸

پدافند غیر عامل مجموعه اقدامات غیر مسلحانه ای است که موجب افزایش بازدارندگی، کاهش آسیب پذیری، تداوم فعالیت های ضروری، ارتقاء پایداری ملی و تسهیل مدیریت بحران در مقابل تهدیدات و اقدامات دشمن است.

مدیر کل پدافند غیر عامل استان مازندران گفت: بزودی کلاس های آموزشی خبرنگاری در شرایط بحران، برای خبرنگاران توسط اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا از ساری، سید یدا… نبوی در نشست خبری بمناسبت هفته پدافند غیرعامل که در ساختمان مدیریت بحران برگزار شد با بیان اینکه سوم الی نهم آبان مصادف است با هفته ی پدافند غیرعامل که با شعار پدافند غیرعامل، مصونیت بخشی با عزم ملی و مدیریت جهادی نامگذاری شد اظهار داشت: با شکل گیری تمدن های اولیه در جهان که با وقوع جنگ همراه بود، انسانها از پدافند اولیه بعنوان سپر و محافظ استفاده می کردند.

نبوی ادامه داد: پدافند غیر عامل مجموعه اقدامات غیر مسلحانه ای است که موجب افزایش بازدارندگی، کاهش آسیب پذیری، تداوم فعالیت های ضروری، ارتقاء پایداری ملی و تسهیل مدیریت بحران در مقابل تهدیدات و اقدامات دشمن است.

مدیر کل پدافند غیر عامل مازندران، به گسترش انقلاب در اقصی نقاط کشور و افزایش توان علمی و دفاعی اشاره کرد و تصریح نمود: با توجه به این موضوع، نظام مقدس جمهوری اسلامی ایرن، بیش از پیش در معرض تهدیدات آشکار و پنهان دشمن قرار گرفته است و منطق حکم می کند علاوه بر آمادگی نیروهای مسلح کلیه ارکان و زیرساختهای اجتماعی، سیاسی و اقتصادی کشورضمن کاهش آسیب پذیری خود، از ایمنی لازم برخوردار باشند.

وی ادامه داد: کشورهایی که طعم خرابی را کشیدند به منابع حیاتی خود توجه دارند زیرا امروزه شاهد مفاهیم جدیدی همچون جنگ نرم، جنگ رسانه ها و جنگ اقتصادی در حوزه های مختلف هستیم که در آن رسانه ها با عملکرد روانی دارای کارکردهای گسترده ای هستند.

نبوی به فرمایشات مقام معظم رهبری اشاره کرد و گفت: طبق فرموده ی ایشان، اگر پدافند غیر عامل نباشد، تمامی دستاوردهای علمی، سیاسی و اقتصادی در یک نصف روز از دست می رود و به همین دلیل، ما باید در حوزه های یاد شده در مقابل جنگ نرم جدید آماده باشیم و پیشگیری کنیم.

مدیر کل پدافند غیرعامل استان مازندران، یکی از مولفه های اصلی پدافند غیر عامل را شناخت تهدیدات برشمرد و خاطر نشان کرد: هر عنصری یا وضعیتی که موجودیت منابع، امنیت ملی و یا ارزش های حیاتی کشور را به خطر بیاندازد تهدید محسوب می شود و به دوبخش تهدیدات طبیعی و غیر طبیعی تقسیم بندی می شود.

وی اظهار داشت: در تهدیدات طبیعی مانند سیل و زلزله اگر اقدامات تامینی انجام شود اثر آن از بین می رود و به مرور علم بشر بر آن فائق می شود و دیگر تهدید محسوب نمی شود.

نبوی با بیان اینکه درتهدیدات غیر طبیعی، انسانها و حکومت ها دخیل هستند افزود: ماهیت این تهدیدات تکنولوژی، دانش و سلاح است و در ماهیت تهدید انسان ساز انگیزه آن اشراف، تسلط نابودی است و عامل برتری آن تکنولوژی محسوب می شود.

وی گفت: در پدافند غیرعامل نمی توانیم یک رویکرد داشته باشیم وباید متناسب با دانش، تکنولوژی و نوع تهدید رویکرد ما تغییر پیدا می کند که بعنوان نمونه می توان به حوزه جنگ نرم و خالی محور، فن آوری پایه، تهدیدات زیستی و الکترومغناطیسی اشاره کرد.

مدیر کل پدافند غیرعامل مازندران به عملکرد شش ماهه اول سالجاری این اداره اشاره کرد و اظهار داشت: تشکیل کمیته های ۲۲گانه فرمانداری های تابعه با ریاست فرمانداری، تشکیل دو جلسه شورای پدافند غیرعامل، جلسات مشترک با کمیته های شهرستانی، و ۱۳ برنامه آموزشی برای مسئولین اجرایی که طی آن، ۱۸۹۱ نفر ظرف ۱۴۸ ساعت آموزش دیدند.

وی با بیان اینکه بیش از ۱۰۰ برنامه شاخص در این هفته خواهیم داشت که در شهرستان عملیاتی می شود از اجرای ۲۲ مانور، ۱۵ همایش، ۲۵ دوره آموزشی، ۵ جلسه شورای اداری، افتتاح چهار طرح پدافند غیر عامل، بازدید از پروژه ها در ۴ شهرستان، استقرار اورژانس در ساری و ارائه خدمات رایگان، برپایی ۴ نمایشگاه در سطح استان، برگزاری دو صبحگاه مشترک در شهرستان های تابعه استان، برگزاری همایش تجلیل از فعالان پدافند غیر عامل و همایش ملی با حضور مسئولین کشوری و لشکری خبر داد.

نبوی در پایان گفت: برای خبرنگاران در خصوص خبرنگاری در شرایط بحران، کارگاه آموزشی تشکیل و در شش ماهه دوم توسط اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، بعنوان رییس کارگروه فرهنگی، آموزشی و اجتماعی برگزار می شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز