خبرگزاری کار ایران

مدیرکل مدیریت بحران مازندران:

برای تعامل بین سازمان ها در پیشگیری از وقوع حوادثبرنامه ریزی مشخصی صورت گیرد

asdasd
کد خبر : ۲۰۰۹۶۴

مدیرکل مدیریت بحران مازندران خواستار برنامه ریزی مشخص برای تعامل و همکاری بین سازمان ها در پیشگیری از وقوع حوادثو فراگیر کردن آموزش های لازم در بین مردم شد.

مدیر کل مدیریت بحران استان مازندران گفت: حوزه روستایی در خصوص مقابله با بحران آتش سوزی در جنگلها بلاتکلیف می باشد و باید به روستاییان آموزشهای لازم داده شود.

به گزارش ایلنا از قائمشهر، رستم زرودی در نشست با ارگان ها وسازمان های امدادی که در سازمان آتش نشانی قائم شهر برگزار شد، با بیان اینکه مازندران از استانهای حادثه خیز می باشد خواستار برنامه ریزی مشخص برای تعامل و همکاری بین سازمان ها در پیشگیری از وقوع حوادثو فراگیر کردن آموزش های لازم در بین مردم شد.

وی افزود: هماهنگی این سازمان ها با یکدیگر در مواقع بروز بحران ضروری است بویژه در ماههای گرم سال که آتش سوزی جنگل یکی از معضلات و مشکلات ارگانهایی نظیر آتش نشانی جهت اطفاء حریق محسوب می شود.

مدیر کل بحران استان مازندران با بیان اینکه حوزه روستایی در خصوص مقابله با بحران آتش سوزی در جنگلها بلاتکلیف می باشد بر لزوم آموزش دهیاران و روستاییان تاکید نمود.

زرودی بر تعامل سازمان های امدادی با جراید جهت اطلاع رسانی، لزوم ارائه آموزشهای صحیح به شهروندان برای رعایت اصول ایمنی و لزوم فرهنگ سازی در این زمینه، لزوم تقویت پدافندغیر عامل و تهیه SWOT تاکید کرد و اظهار داشت: هرچه قدر سطح آگاهی جامعه بیشتر شود خطر بروز حادثه کمتر می شود.

در ادامه، مدیرعامل آتش نشانی نیز به موقعیت جغرافیایی قائم شهر که به عنوان شاهراه اصلی شمال جنوب کشور می باشد به عدم پاسخگویی امکانات شهری در زمان بروز حادثه اشاره نمود و رودخانه ها، آب بندان ها، راه آهن و شرکت بوتان گاز را از جمله مکانهای پرخطری دانست که در صورت اجرا نکردن اصول ایمنی شهروندان را تهدید می نماید.

محمد علی شیرسوار با بیان اینکه یکی از دغدغه ها و مشکلات سازمان وسعت زیاد محدوده عملیاتی است تصریح کرد: شهر جدید ارطه سیمرغ، سوادکوه شمالی و جویبار نیز در زمان حوادثسنگین در حوزه عملیاتی آتش نشانی قائم شهرقرار می گیرند.

وی تعامل با بیمه ها را یکی از اهداف مورد نظر سازمان در جهت نهادینه نمودن فرهنگ ایمنی و کمک به شهروندان عنوان نموده و بر ضرورت همدلی و ارتباط مستمر ارگانهای امدادی جهت خدمات بهتر و مطلوب به شهروندان تاکید کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز