خبرگزاری کار ایران

در سه ماهه اول سالجاری انجام پذیرفت؛

کاهش پنج درصدی مرگ ناشی از حوادثکار در مازندران

asdasd
کد خبر : ۱۸۵۵۴۲

سنین ۳۱تا ۴۰ سال با ۸ مورد بیشترین و سن کمتر از ۲۰ سال با یک مورد کمترین مورد فوتی ناشی از حوادثکار هستند.

مدیر کل پزشکی قانونی استان مازندران گفت: در سه ماهه اول سالجاری تعداد ۲۱نفر بر اثر حوادثکار در استان جان خود را از دست دادند(همگی مرد)، که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل پنج درصد کاهش داشت.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی پزشکی قانونی مازندران، دکتر علی عباسی تصریح کرد: بر اساس آمارهای مراکز پزشکی قانونی استان در سه ماهه اول سالجاری به ترتیب شهرستان ساری با ۷ مورد و نوشهر با ۳ مورد بیشترین و شهرهای سوادکوه، چالوس، عباس آباد، محمودآباد و نکا هر کدام با یک مورد فوتی کمترین موارد مرگ ناشی از حوادثکار را داشتند.

وی افزود: بر اساس این گزارش عمده دلایل مرگ افراد در حوادثکار مربوط به برخورد جسم سخت با ۱۰۰ درصد افزایش و پس از آن برق گرفتگی با ۲۰ درصد است.

عباسی با اشاره به اینکه ۸۶ درصد از فوتی متاهل هستند گفت: سنین ۳۱تا ۴۰ سال با ۸ مورد بیشترین و سن کمتر از ۲۰ سال با یک مورد کمترین مورد فوتی ناشی از حوادثکار هستند.

بر اساس این گزارش خرداد ماه با ۱۳ مورد، اردیبهشت با ۶ و فروردین با یک مورد به ترتیب بیشترین و کمترین فوتی حوتدثکار در آن رخ داد.

عباسی با اشاره به اینکه بیشترین حوادثناشی از کار در بخش ساختمان میباشد گفت: ارزش نهادن به جان انسانها، داشتن برنامه ایمنی در کار، رعایت استاندارد ها و قوانین مربوطه، آموزش و ایجاد نظام اطلاع رسانی و عبرت از حوادثی که اتفاق افتاده را از مهمترین راهکارها در راستای کاهش حوادثناشی از کار دانست.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز