خبرگزاری کار ایران

جهت نگهداری ومراقبت از پل تاریخی ورسک

عملیات تفکیک بالاست پل تاریخی ورسک طی مدت ده روز انجام شد

asdasd
کد خبر : ۱۸۰۷۴۹

در این عملیات که بصورت دوره ای هر ده سال یکبار انجام می شود کلیه تجهیزات خطوط ریلی جمع آوری شده وپس ازبازدید از زیر سازی، نظافت و شستشوی کف پل وترمیم های احتمالی، بالاست های پیشین خط تعویض شده و مجددا ریل ها نصب می شوند.

یوسف گران پاشا مدیر کل راه آهن شمال گفت: پل ورسک یکی از مهمترین پل های راه آهن به شمار می آید که هم از نظر تاریخی و هم از ریلی دارای اهمیت ویژه ای است لذا نگهداری اصولی این پل همواره یکی برنامه های عملیاتی راه آهن شمال می باسد.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی اداره کل راه آهن شمال، وی خاطر نشان کرد: به همین منظور عملیات تفکیک بالاست بر روی پل ور سک بصورت دوره ای عموماً هر ده سال یکبار انجام می شود بگونه ای که در این عملیات پس از بازدیدهای فنی از کل سازه پل اکیپ های تعمیراتی کارشان با نظارت مهندسان مربوطه آغاز میشود.

گران پاشا در ادامه افزود: در این عملیات قبل از اجرا، بالاست مورد نیاز از قبل پیش بینی شده و جهت استفاده در حاشیه مسیرریل دپو میشود و در روز اجرای عملیات نیز ابتدا با هماهنگی های صورت گرفته، خط مسدود شده وعملیات با باز نمودن تراورس ها شروع و سپس بالاست وسنگ لاشه های موجود روی کف پل جمع آوری شده و مصالح غیر قابل استفاده دور ریز میشود و در مر حله بعد کف پل کاملا نظافت شده وسپس شستشو میگردد و در ادامه پس از شستشو نیز در صورت نیاز، ترمیم های احتمالی انجام میشود.

مدیر کل راه آهن شمال با اشاره به اینکه در ادامه عملیات و پس تعویض سنگ لاشه ها و نصب ریل آغاز میگردد گفت: پس از نصب ریل، عملیات بالاست ریزی توسط یکدستگاه درزین جرثقیل دار انجام میشود ودر انتهای کار نیز اصلاح هندسی خط انجام میگردد.

گران پاشا با اشاره به اینکه پل ورسک بخشی از میراثفرهنگی تاریخ ایران می باشد افزود: این عملیات در مدت ده روز و روزانه با ده ساعت کار دقیق نزدیک به ۴ هزار نفر ساعت توسط شرکت خدمات خط و ابنیه فنی راه آهن شمال و با نظارت کارشناسان گروه نظارت خط و ابنیه فنی انجام میشود.

گفتنی است پل ورسک با ۱۱۰ متر ارتفاع و ۶۶ متر دهانه اصلی قوس یکی از شاهکارهای راه آهن ایران بر روی دره عباس آباد قرار داشته و با توجه نقشی که در جنگ دوم جهانی برای تامین نفرات و تجهیزات نظامی برعهده داشته به پل پیروزی معروف گشت. این پل در سال ۱۳۸۵ در فهرست آثار ملی جای گرفته است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز