خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان تجارت، صنعت و معدن مازندران:

۵۰درصد شغل‌های صنعتی از آن اصناف است

asdasd
کد خبر : ۱۸۰۷۱۵

۴۰ درصد تولیدات ناخالص داخلی را هم بازار به خود اختصاص داده است ولی متاسفانه آن گونه که در عرصه‌های مختلف خوب ورود پیدا کردیم بازار در اکثر مواقع نادیده گرفته شد.

رئیس سازمان تجارت، صنعت و معدن مازندران گفت: با بیش از ۱۵۰هزار شغل از اصناف در مازندران ۵۰درصد شغل‌های صنعتی از آن اصناف است.

به گزارش خبرگزاری ایلنا از آمل، محمد محمدپور عمران عصر چهارشنبه در همایش تجلیل از پیشکسوتان و معتمدین اصناف استان مازندران با تاکید براینکه به اصناف مازندران توجه نشده و حق‌شان ادا نشد، اظهار داشت: هر زمان صحبت از وام و تسهیلات شد اصناف کمتر دیده شده است و می‌خواهیم در دولت اعتدال این کمتر دیدن‌ها برطرف شود.

وی با بیان اینکه با بیش از ۱۵۰ هزار شغل اصناف در مازندران ۵۰ درصد شغل‌های صنعتی از آن اصناف است، افزود: ۴۰ درصد تولیدات ناخالص داخلی را هم بازار به خود اختصاص داده است ولی متاسفانه آن گونه که در عرصه‌های مختلف خوب ورود پیدا کردیم بازار در اکثر مواقع نادیده گرفته شد.

محمدپور عمران قلب تپنده اشتغال و اجتماع را بازار بیان و عنوان کرد: در عرصه‌های مختلف بازار مدرنیته برای ما به ارمغان آمده و بازاریان نقش مهمی در شکل‌گیری جمهوری اسلامی ایران داشته است.

این مسئول با تاکید براینکه در انقلاب بهمن ماه سال ۵۷ انواع تحصن، اعتصاب، حمایت از انقلابیون، تعطیلی و توزیع بیانیه‌ها را از سوی بازاریان شاهد بودیم، اظهار داشت: همچنین در دفاع مقدس هم بازاریان پیشگام بوده و از بازوان اصلی جنگ تحمیلی بودند.

وی بیش از ۲۲ درصد واحدهای صنفی استان مازندران تولیدی بیان کرد و گفت: اولین خواسته بازاریان ایجاد وجهه و منزلت اجتماعی است، نباید بازار را محلی برای انباشت سرمایه دید بلکه باید با دید ثروت اجتماعی به آن نگریست. محمودپور خاطرنشان کرد: باید همانگونه که در برخی موارد کار مردم به مردم سپرده شد در بازار نیز امورات را بازاریان برعهده بگیرند.

رئیس سازمان تجارت، صنعت و معدن مازندران از استاندار مازندران خواستار ایجاد شرایطی در بخش تولید شد تا اصناف تولیدی بتواند از تسهیلات کم‌بهره استفاده کنند، ادامه داد: در زمینه فاصله صنفی باید مصلحت جامعه و توسعه کشور لحاظ شود تا ساماندهی، هدایت، نظارت و مدیریت در بازار به چشم بیاید.

وی در پایان در بحثمعضل دست‌فروشان در بازارهای این استان یادآور شد: برخی دست‌فروشان منشا رواج یافتن قاچاق و ورود این اجناس، به خطر افتادن بهداشت و آلودگی در کشور هستند که جلوی آنها باید گرفته شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز