خبرگزاری کار ایران

مدیر شرکت ملی پخش فراورده های نفتی منطقه ساری خبرداد؛

کاهش ۴ درصدی مصرف cng و افزایش ۶ درصدی مصرف بنزین در ساری

asdasd
کد خبر : ۱۵۷۳۶۶

با توجه به حضور چشم گیر مسافرین نوروزی بیش از ۵۷ میلیون و۷۰۰هزار لیتر بنزین(بنزین معمولی و سوپر) مصرف شده است که نسبت به سال گذشته ۶ درصد افزایش به ثبت رسیده است.

مدیر شرکت ملی پخش فراورده‌های نفتی منطقه ساری گفت: با توجه به حضور چشم گیر مسافرین نوروزی بیش از ۵۷ میلیون و۷۰۰هزار لیتر بنزین(بنزین معمولی و سوپر) مصرف شده است که نسبت به سال گذشته ۶ درصد افزایش به ثبت رسیده است.

به گزارش ایلنا از ساری، حسینعلی طالبی افزود: در مدت ۲۰ روزه در بخش بنزین سوپر با مصرف ۵میلیون و ۷۰۰هزار لیتر و بنزین معمولی ۵۲ میلیون لیتر مجموعاً ۶ در صد ودر بخش نفت گاز با مصرف ۲۷ میلیون و ۷۰۰ هزار لیتر۱۰درصد افزایش نسبت به مدت مشابه سال گذشته به ثبت رسیده است.

وی افزود: بامصرف ۱۴ میلیون متر مکعب cng در مدت ۲۰ روزه درسطح منطقه ساری در حقیقت به همین مقداردر بخش بنزین صرفه جویی شده که می‌تواند نقش به‌سزائی در روند اقتصادی کشور با مشارکت تمامی جایگاه‌های CNG داشته باشد به طوری که در سطح کلان جایگزینی هر ۱۰میلیون لیتر بنزین در روز با ۱۰میلیون متر مکعب CNG بیش از یک ونیم میلیارد دلار سالانه در کشور صرفه جوئی خواهد شد.

مدیر منطقه ساری خاطر نشان کرد: به جهت رفاه ساکنین مناطق فاقد گاز طبیعی با توجه به اعلام کالابرگ نفت سفید ویژه نوروزدر این مدت ۴میلیون و ۷۰۰هزار لیتر نفت سفید مصرف گزارش شده که نسبت به سال گذشته ۸درصد رشد در نمودار مصرف نمایش داده شده که به ساکنین دائمی و فصلی این مناطق اختصاص گرفته است.

وی در ادامه اظهار داشت: در این مدت با توجه به انجام پرواز‌های متعدد در فرودگاه بین المللی دشت ناز ساری در مدت ۲۰روز، ۸۴ فروند هواپیمایی مسافربری از طریق سوختگیری هواپیمایی شرکت ملی پخش در فرودگاه بیش از یک میلیون و ۸۰۰هزار لیتر سوخت هواپیمایی دریافت نموده‌اند.

طالبی در پایان گفت: در راستای اجرای فاز دوم هدفمند کردن یارانه‌ها تا کنون در بخش نفت سفید، گاز مایع و نفت کوره افزایش قیمت داشته‌ایم که قیمت نهایی اعلام شده نفت سفید به ازای هر لیتر ۱۵۰۰ ریال و نفت کوره ۲۵۰۰ ریال و گاز مایع کپسولی(۱۱ کیلویی) هر کیلو ۲۱۰۰ ریال و گاز مایع بالک و سیلندر‌های بیش از ۱۱ کیلو هر کیلویی ۶۵۰۰ ریال است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز