خبرگزاری کار ایران

مدیرکل راه و شهرسازی مازندران:

کاهش سوانح رانندگی نیازمند آموزش و ارتقاء فرهنگ ایمنی‌ست

asdasd
کد خبر : ۱۳۷۲۸۶

مدیرکل راه و شهرسازی مازندران کاهش سوانح رانندگی را نیازمند آموزش و ارتقاء فرهنگ ایمنی عنوان کرد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان مازندران ضمن تاکید بر اهمیت اطلاع رسانی و آگاهی بخشی عموم کاربران جاده‌ای از مقوله ایمنی اظهار داشت: کاهش سوانح رانندگی نیازمند آموزش و ارتقاء فرهنگ ایمنی است.

به گزارش ایلنا از ساری، سید علی اسد در نشست کمیته ایمنی حمل و نقل و سوانح رانندگی ضمن قدردانی از تمامی دستگاه‌های اجرایی به منظور تلاش و پیگیری در جهت کاهش سوانح رانندگی در استان عنوان کرد: با توجه به شرایط جاده‌ای استان و حجم زیاد گردشگر مهم‌ترین عامل برای روان سازی محور‌ها رانندگانی هستند که با رعایت قوانین و مقررات و مدیریت خود در رانندگی می‌توانند نقش بسیار مهمی در برقراری ترددی روان داشته باشند.

اسد به نقش مهم فوریتهای پزشکی و امداد و نجات اشاره و تصریح کرد: فوریت‌های پزشکی و امداد و نجات ما باید با توجه به اهمیت موضوع و حضور بموقع در صحنه و انتقال سریع مجروحین و مصدومین به بیمارستان‌های مجهز حداکثر تلاش خودش را داشته باشند.

وی از شناسایی چند نقطه برای نشستن بالگردهای امدادی در محورهای استان توسط این اداره کل نیز خبر داد و گفت: با هماهنگی دستگاه‌های امداد و نجات به زودی چند نقطه برای نشستن بالگردهای امدادی در محورهای اصلی و شریانی استان با هدف تسریع در امر امداد و نجات جاده‌ای توسط این اداره کل شناسایی و آماده می‌شود.

مدیرکل راه و شهرسازی استان با اشاره به نقش تاثیرگذار رسانه‌ها از جمله رادیو و تلویزیون در خصوص اطلاع رسانی و آگاهی بخشی عموم کاربران جاده‌ای یادآور شد: با توجه به اینکه بیشترین تصادفات و تلفات جاده‌ای مربوط بع راکبین موتور سیکلت و عابرین پیاده بوده، لذا ضروری است با هماهنگی و تعامل دستگاه‌های ذیربط استفاده از کلاه ایمنی برای سر نشین‌های موتور سیکلت‌ها الزامی و اجرایی گشته و با خاطیان این امر برخورد قانونی و جدی صورت گیرد.

اسد در ادامه ضمن تاکید بر اجرای مصوبات جلسات مذکور خاطر نشان کرد: پیگیری مصوبات و اجرایی شدن آن‌ها می‌تواند بخش اعظمی از صدمات و خسارات وارده در بخش حمل و نقل را کاهش دهد.

گفتنی است در این جلسه مدیران دستگاه‌های مرتبط در زمینه ایمن سازی محور‌ها، به ارائه دیدگاه‌ها و برنامه‌های خود در جهت افزایش ایمنی در سطح محورهای استان پرداختند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز