خبرگزاری کار ایران

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران:

اختصاص۵ هزار میلیارد تومان اعتبار برای ساخت بیمارستان آیت‌الله طبرسی ساری

asdasd
کد خبر : ۱۳۲۸۸۸۱

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت:۵ هزار میلیارد تومان اعتبار برای ساخت بیمارستان جامع فوق تخصصی آیت الله طبرسی ساری تخصیص یافت.

به گزارش ایلنا، فرهاد غلامی در حاشیه آغاز ساخت فاز سوم بیمارستان هزار و ۱۰۰ تختخوابی ساری گفت: ۵ هزار میلیارد تومان اعتبار برای ساخت بیمارستان فوق تخصصی آیت‌الله طبرسی ساری تخصیص یافت.

وی اعتبار این پروژه را از محل تهاتر نفت اعلام کرد و افزود: با تخصیص این بودجه بیمارستان جامع فوق‌تخصصی آیت‌الله طبرسی ساری سه آینده تکمیل و بهره‌برداری می‌شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران به پیشرفت ۶۹ درصدی مرحله نخست ساخت این بیمارستان با محوریت تروما گفت: مرحله دوم و سوم ساخت این بیمارستان اختصاص به بخش‌های پیوند کلیه، کبد، قلب و سرطان دارد.

غلامی رویکرد بیمارستان را گردشگری سلامت اعلام کرد و افزود: آخرین تکنولوژی‌ها در این بیمارستان پیش‌بینی شده است.

افزایش سرانه تخت بیمارستانی مازندران پس از پیروزی انقلاب اسلامی

در ادامه سیدمحمود حسینی‌پور ، عدالت اجتماعی را از اهداف امام راحل دانست و افزود: اینکه تمام افراد از امکانات موجود در جامعه استفاده کنند.

وی افزود: اول انقلاب بیمارستان‌های مازندران مملو از پزشکان هندی و پاکستانی بود اما اکنون پزشکان این استان نه تنها به هم‌استانی‌ها بلکه به بیماران دیگر مناطق کشور نیز خدمات ارائه می‌کنند.

استاندار مازندران به وجود ۴۰ بیمارستان تحت پوشش دانشگاه علوم‌پزشکی مازندران و ۷ بیمارستان تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی بابل اشاره کرد و گفت: این مراکز درمانی علاوه بر مردم مازندران به بیش از میلیون‌ها مسافر این استان نیز خدمات درمانی ارائه می‌دهند.

وی افزود: بیش از هزار خانه بهداشت و ۴۵۰ مرکز جامع شهری و روستایی ۵۴ پایگاه و ۲۶ بیمارستان دولتی و ۵ هزار تخت در بیمارستان‌ها از افتخارات انقلاب اسلامی است.

حسینی پور افزود: تخصصی شدن آموزش‌های پزشکی، تخصصی شدن کلینیک‌های درمانی ، جذب دانشجویان خارجی در رشته‌های پزشکی، افزایش رشته‌های تخصصی و فوق تخصصی، راه‌اندازی توریست سلامت ‌و‌کسب عناوین بین‌المللی دانشگاه‌های مازندران در فعالیت‌های پزشکی از افتخارات بزرگ جامعه بهداشت و درمان و دانشگاه علوم پزشکی مازندران است.

استاندار مازندران گفت: امروز اگر جذابیتی برای گردشگران کشورهای عربی از عمان، امارات، عربستان، کویت و قطر برای حضور در بیمارستان‌های مازندران وجود دارد آن است که پزشکان متخصص و متعهد قابل توجهی و امکانات خوبی در استان برقرار است.

وی افزود: به برکت انقلاب اسلامی تعداد تخت‌های تحت پوشش مازندران از ۷۰۰ تخت در سال ۵۷، به ۴۵ هزار و پنج تخت در سال ۱۴۰۱ رسید.

حسینی‌پور گفت: سرانه تخت بیمارستان در مازندران در قبل از انقلاب اسلامی ۴۲صدم درصد بود که این رقم اکنون به ۱.۶ درصد رسیده است.

استاندار مازندران ایجاد شهر سلامت در استان را ضروری دانست و گفت: طراحی این شهر‌ها باید جذب گردشگر از کشور وخارج از کشور را هدف‌گذاری کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز