خبرگزاری کار ایران

رونمایی از سامانه ۱۶۵۶، ارتباط مردم با یگانه حفاظت راه و شهرسازی در مازندران

asdasd
کد خبر : ۱۳۲۸۲۶۵

سرپرست راه و شهرسازی مازندران از رونمایی سامانه ۱۶۵۶؛ ارتباط مردم با یگان حفاظت راه و شهرسازی پیرامون زمین خواری در استان مازندران خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایلنا، علی دیوسالار امروز سه‌شنبه از رونمایی تلفن گویای ۱۶۵۶؛ ارتباط مردم با یگان حفاظت راه و شهرسازی پیرامون زمین خواری و پرده برداری از طرح‌های اطلاع رسانی عمومی با حضور فرمانده یگان حفاظت سازمان ملی زمین و مسکن کشور در راه و شهرسازی مازندران خبر داد و گفت: هم‌استانی‌ها می‌توانند هر نوع تصرف و تعرض زمین خواران به اراضی دولتی را در تماس با شماره ۱۶۵۶ گزارش کنند.

وی به وظیفه مهم دولت در راستای حفظ بیت المال اشاره کرد و افزود: راه و شهرسازی به عنوان یکی از نهادهای دولتی وظیفه حفظ و نگهداری از سرمایه‌های عظیم ملی راه و املاک را بر عهده دارد.

سرپرست راه و شهرسازی مازندران با بیان اینکه برخی تصرفات از گذشته در اراضی مازندران صورت گرفته است، گفت: ۳۶ هزار هکتار اراضی در تصرف اشخاص و یا مراکز دولتی است؛ تلاش داریم در آینده نزدیک با سیستم هوشمند سازی این اراضی را از تصرف خارج و آزاد سازی کنیم.

وی افزود: طی شش سال فعالیت یگان حفاظت در استان مازندران، حدود ۴۹ هکتار زمین رفع تصرف و ۱۲.۶ هکتار نیز توسط مراجع قضایی اجرای حکم شد.

دیوسالار ارزش ریالی این اراضی را حدود ۳ هزار میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: مبالغ مورد نظر پس از تصرف صرف پروژه‌های عمرانی می‌شود.

وی افزود: امسال حدود ۱۹۰۰ متر زمین به ارزش ریالی ۱۰۰۰ میلیارد در استان رفع تصرف شد.

دیوسالار بیشترین زمین‌های رفع تصرفی را در شهرهای بابلسر و فریدونکنار عنوان کرد.

 

۵۲ هزار متصرف اراضی در کشور شناسایی شد

در ادامه سرهنگ جواد خردمند  به نقش یگان حفاظت در حفظ اراضی و مسکن اشاره کرد و افزود: در ۱۰ ماهه امسال ۱۰۰۰ میلیارد تومان اراضی استان مازندران توسط یگان حفاظت رفع تعرض شد.

وی رفع زمین‌خواری وجلوگیری ار تعرض به منابع طبیعی را از رویکردهای مهم یگان حفاظت برشمرد و افزود: تاکنون ۵۲ هزار متصرف در راستای طرح راستی‌ازمایی و هوشمندسازی در کشور شناسایی شدند.

فرمانده یگان حفاظت سازمان ملی زمین و مسکن به تاکید مقام‌معظم رهبری در بکارگیری از نیروهای جوان اشاره کرد و گفت: یگان حفاظت نیز با بکارگیری از جوانان این طرح را پیاده سازی کرد تا شاهد هوشمندسازی و تحول در این مجموعه باشیم.

وی ضمن قدردانی از مدیرکل راه‌وشهرسازی مازندران و نیروهای خودم فراجا و یگان حفاظت استان، مازندران را مظلوم‌ترین استان در حوزه حفاظت در سطح کشور عنوان کرد که تنها با ۶ نیروی کار از اراضی این استان حفاظت می‌کند.

خردمند با اعلام اینکه یگان حفاظت سازمان ملی زمین و مسکن در سال ۹۵ در استان مازندران تشکیل شده است، ارتباط و تعامل بخش‌های مختلف و حمایت‌های فراجا را در تحقق موفقیت‌های روزافزون مبارزه با زمین‌خواری را مهم و موثر دانست.

وی از برقراری تلفن گویای ۱۶۵۶ برای ارتباط مستقیم مردم با حفاظت خبر داد و بر لزوم تقویت ارتباط مستمر و قوی با پلیس پیشگیری تاکید کرد.

خردمند گفت: همچنین برای تقویت و افزایش کارایی پلیس طرح مسکن دار شدن پلیس را به‌عنوان اولین استان پایلوت شروع کردیم و استان مازندران به عنوان دومین استان پایلوت در دستور کار قرار دارد.

فرمانده یگان حفاظت سازمان ملی زمین و مسکن گفت: در برخورد با زمین‌خواری‌ها که مورد تاکید مقام‌معظم رهبری و روسای قوه قضاییه و مجریه نیز است با هیچ کس تعارف نداریم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز