خبرگزاری کار ایران

ایلنا گزارش می‌دهد:

بازدید میدانی خبرنگاران از بقاع متبرکه آمل / بقاع متبرکه باید به قطب فرهنگی تبدیل شود

asdasd
کد خبر : ۱۳۲۵۶۸

طی بازدید اصحاب رسانه آمل از امامزادگان و بقاع متبرکه این شهرستان رئیس اداره اوقاف و امورخیریه تاکید بر تبدیل شدن بقعه‌های آمل به قطب فرهنگی داشت.

طی بازدید اصحاب رسانه آمل از امامزادگان و بقاع متبرکه این شهرستان رئیس اداره اوقاف و امورخیریه تاکید بر تبدیل شدن بقعه‌های آمل به قطب فرهنگی داشت.

به گزارش ایلنا از آمل، رسول علیخانی صبح امروز در بازدید میدانی در جوار آستانه امامزاده ابراهیم(ع) آمل با اعلام اینکه سالانه ۷۰۰ میلیون تومان نذورات از این امام‌زاده جمع‌آوری می‌شود، اذعان داشت: این آستانه از سوی فردی بنام نامدار خراسانی وقف شده که بسیاری از اطراف امام‌زاده و خیابان‌های آن را در برمی‌گیرد.

وی با بیان اینکه با مصوبه اجرای طرح جامع این امام‌زاده نیز در اجرای این طرح واقع شده است، یادآور شد: اما متاسفانه اجرای طرح جامع در این امام‌زاده با مناسبت سنتی به صورت نگرفته است.

علیخانی در اشاره به فروش قبور جهت دفن اموات را هزینه‌ای بالغ بر ۵ میلیون تومان بیان و عنوان کرد: هم‌اکنون به‌دلیل حجم اموات دفنی در این مکان دیگر موتی زیر ۶۰ سال پذیرفته نمی‌شود.

رئیس اداره اوقاف و امورخیریه آمل با تاکید براینکه این اداره متصدی دفن اموات در بقاع نیست، اظهار داشت: در این راستا اعتقاد داریم که بقاع متبرکه باید به بقعه و قطب فرهنگی تبدیل شود.

وی با اشاره به اینکه در جهت دفن اموات در بقاع متبرکه سلیقه‌ای صورت می‌گیرد، تصریح کرد: اوقاف شهرستان تلاش دارد تا طرح اجرایی مرکز فرهنگی و قرآنی را در امام‌زادگان و بقعه‌ها نهادینه کند.

بزودی تمام قبور بقاع متبرکه مکان‌یابی می‌شوند

علیخانی در جهت ساماندهی اموات در بقعه متبرکه از مکان‌یابی قبور در بقاع خبرداد و گفت: هم اکنون در بقاع شهرستان آمل آمار دقیقی از قبور در دست نیست و این نهاد تلاش دارد با اجرای این طرح به ساماندهی قبور بپردازد.

این مسئول با تاکید براینکه اوقاف برای هر حرف برنامه محور شده است، بیان داشت: در زمینه امور فرهنگی هر جوانی قدمی بردارد مورد حمایت اوقاف قرار خواهد گرفت منتهی باید براساس قوانین درج شده در این سازمان استعلام بگیرد.

وی در ادامه بازدید از بقعه متبرکه ناصرالحق متولد مؤسس سلسله علویان در طبرستان را سال ۲۰۳ ه ق در مدینه و از جد مادری سیدمرتضی و سیدرضی بیان کرد و گفت: این عالم از پیروان امام صادق(ع) پس از ۷۰ سال زندگی پرفراونشیب در عرصه گسترش اسلام و مبارزه با کافران به لقاح حق و در آمل مدفون شد.

بقعه ناصالحق نیاز به حمایت مسئولان امر دارد

علیخانی با اعلام اینکه تاکنون برای تجهیز و احداثصحن بقعه ۸۰۰ میلیون تومان هزینه شده است، ابراز داشت: این هزینه‌ها از سوی اوقاف صورت گرفته و طبق قول‌های دولتی کمکی از هیچ ارگانی صورت نگرفته است.

رئیس اداره اوقاف و امورخیریه آمل تاکید برایجاد قطب فرهنگی در این بقعه داشت و گفت: با توجه با تاکیدات مجمع جهانی اهل بیت و دفتر بیت رهبری این بقعه مورد توجه واقع شده اما برای ادامه ساخت این مکان نیاز به حمایت مسئولان سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و خیرین است.

وی از برگزاری همایش بزرگ ناصرالحق با حضور یکصد مهمان خارجی یمنی خبرداد و مطرح کرد: این همایش پذیرای یک‌هزار مهمان و شخصیت‌های برجسته کشوری خواهد بود.

علیخانی یادآور شد: وسعت بنای بقعه ۵۰۸مترمربع و با ۳۴ میلیون تومان هزینه احداثو بازسازی شده که براساس تشکیل شورای تامین استان طی دو ماه آینده به بهره‌برداری خواهد رسید.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز