خبرگزاری کار ایران

ایلنا از مازندران گزارش می دهد؛

خواب خودروهای سنگین در کوچه پس کوچه های شهر/ خیابان در قرق کامیون ها

asdasd
کد خبر : ۱۳۱۹۹۷۳

ورود کامیون ها به داخل شهرها براساس قانون به داخل شهرها ممنوع است، اما این روزها و با سرد شدن هوا شاهد ورود بی رویه کامیون‌ها به داخل شهرهای مختلف مازندران هستیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا،  عبور و مرور و تردد بیش از اندازه خودروهای سنگین در معابر شهری دغدغه جدی این روزهای مردم مازندران شده‌است و براساس اعلام شهروندان در نقاط مختلف مازندران آرامش را از آنان سلب کرده و در کنار چهره نازیبا، امنیت شان به مخاطره افتاده است.

ورود کامیون ها به داخل شهرها براساس قانون ممنوع است، اما این روزها و با سرد شدن هوا شاهد ورود بی رویه کامیون، بیل مکانیکی ، تراکتور و... به داخل شهرهای مختلف مازندران هستیم و شهروندان از این وضعیت اعلام نگرانی کرده و خواهان ممنوعیت جدی پارک خودروهای سنگین به داخل شهرها شدند.

آلودگی صوتی، سلب آرامش عابران و شهروندان، مشکلات ترافیکی، به هم ریختگی مبلمان شهری،تخریب زیرساخت‌های شهری از جمله دغدغه هایی است که توسط شهروندان‌مازندرانی بیان شده‌است.

 ممنوعیت ورود کامیون به داخل شهر با جدیت پیگیری شود

یکی از شهروندان شهر رویان در غرب مازندران با ابراز نگرانی از ورود کامیون ها به داخل شهر و ایجاد سر و صدا و سلب آرامش به خبرنگار ایلنا‌گفت:  ورود گاه و بیگاه کامیون به داخل شهر ضمن ایجاد ترافیک، چهره نازیبایی را به شهر داده و به نوعی در هر کوچه و خیابانی شاهد پارک کامیون‌هستیم و این‌ مسئله باعث نارضایتی و اعتراض شهروندان و کسبه شده است.

کمرودی با بیان اینکه  براساس قانون، ورود کامیون ها و خودروهای سنگین به معابر شهری ممنوع است، افزود: این روزها با سرد شدن هوا شاهد افزایش خودروهای سنگین در کوچه و معابر هستیم و حتی جلوی دید ما را در خیابان ها و کوچه های باریک گرفته اند و باعث تصادف شده اند و مسئولان باید در این بخش با دغدغه وارد شوند و ممنوعیت ورود کامیون به داخل شهر با جدیت پیگیری شود.

 پارک های طولانی مدت کامیون ها سلب آرامش برای شهروندان

امیری از دیگر شهروندان مازندرانی با اشاره به اینکه در بهشهر در شرق مازندران هم ورود کامیون ها  در خیابان ها و کوچه پس کوچه های این شهر و پارک طولانی مدت آن را کلافه کننده دانست ، یادآور شد: بسیاری از کامیون ها مدت زمان زیادی در معابر و کوچه ها پارک می کنند و هیچ نظارت و ممنوعیتی برای عدم‌پارک وجود ندارد.

وی به خبرنگار ایلنا گفت: ممکن است برخی از کامیون ها برای حمل و نقل وارد شهر شده باشند که امری طبیعی است ، اما پارک طولانی مدت در شهر قابل پذیرش نیست و انتظار است که مسئولان به آرامش شهروندان و همچنین مبلمان شهری و زیر ساخت هایی که در این بخش از بین می رود، بیشتر توجه کنند.

سهل انگاری مسئولان و افزایش ورود خودروهای سنگین 

میرزاپور یکی دیگر از شهروندان مازندرانی هم  با بیان اینکه تردد خودروهای سنگین در داخل شهر این روزها به دغدغه جدی در شهر نکا تبدیل شده‌است، اظهار کرد:  با توجه به اینکه نکا به شهر کامیون ها معروف است، در طول سالیان‌گذشته ممنوعیت ورود کامیون ها به داخل شهر کلید خورده بود، اما انگار دوامی نداشت و به سرانجام‌ ‌نرسید.

وی به خبرنگار ایلنا گفت: سهل انگاری مسئولان باعث  به سرانجام نرسیدن منع ورود خودروهای سنگین به شهر نکا شد و اکنون در وسط شهر و حتی در اطراف چهارراه و پل وسط شهر نکا که جاهای پر تردد و ترافیک شهر است شاهد پارک کامیون ها در ساعات مختلف و به مدت طولانی هستیم.

وی افزود: بسیاری از شهروندان‌ما به شغل  رانندگی با کامیون‌مشغولند و انتظار است که با ساماندهی آنها، در خارج از شهر پارک شوند و پارکینگی مطمئن برای صاحبان و رانندگان‌کامیون در نظر گرفته شود تا ضمن ایجاد امنیت برای کامیونها و رفع نگرانی رانندگان و صاحبان‌کامیون‌ها، دغدغه های شهروندان هم در راستای ورود به شهر کم شود.

میرزاپور گفت: پارکینگ خودروهای سنگین در ورودی شرقی نکا در سالیان‌گذشته راه اندازی شده بود،اما ورود کامیون ها به داخل شهر همچنان شاهد وجود دارد و برخی از رانندگان خودروهای سنگین، شب هنگام وارد شهر شده و آن را در معابر شهری پارک می کنند.

خزائی هم با بیان اینکه تردد خودروهای سنگین از داخل نوشهر برای ورود به کمربندی این شب وروزها به دغدغه جدی ما تبدیل شده است.

این شهروند نوشهری به خبرنگار ایلنا گفت: با سرد شدن هوا تعداد کامیون هایی که وارد شهر می شوند تا شب را در داخل شهر بگذرانند، بیشتر شده است و این مسئله بر مشکلات افزوده و باید چاره اندیشی شود‌.

پارک خودروهای سنگین در معابر ومناطق مسکونی تخلف است

فاطمه ذبیح پور مدیرعامل سازمان حمل  ونقل شهرداری بهشهر در گفت وگو با خبرنگار ایلنا،  پارک خودروهای سنگین در معابر ومناطق مسکونی را  تخلف دانست و گفت : آلودگی صوتی ناشی از روشن بودن کامیون‌ها باعث سلب آسایش ساکنان و گلایه شهروندان شده  به گونه‌ای که بخشی از تماس‌های شهروندان در این خصوص است  و این خودرو تنها برای  فعالیتهای عمرانی، حمل مصالح و اثاثیه منزل با دریافت مجوزهای لازم، مجاز به ورود در مناطق مسکونی هستند.

وی افزود: با توجه به فعالیت و آمادگی ۳ پارکینگ در ورودی شرقی و شمالی شهر ویژه خودرو سنگین ، دیگر عذری برای مالکان با عنوان عدم امنیت خودرو وجود نخواهد داشت و رانندگان موظف به پارک خودرو در پارکینگ های مربوطه هستند و با رانندگان خاطی براساس قانون برخورد می شود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز