خبرگزاری کار ایران

استاندار مازندران:

سند آمایش اقتصادی مازندران نیازمند تثبیت است/ رتبه دوم مازندران در جذب اعتبارات دولتی

asdasd
کد خبر : ۱۲۷۰۳۸۱

استاندار مازندران با بیان اینکه وضعیت معیشتی استان خوب نیست، ادامه داد: آنهم به این دلیل که سند آمایش اقتصادی مازندران در مقاطع مختلف دچار تغییرات اساسی شد.

به گزارش خبرگزاری ایلنا، سیدمحمود حسینی‌پور عصر امروز پنج‌شنبه در آیین بهره‌برداری از پروژه‌های استان مازندران در هفته دولت که با حضور معاون اول رئیس جمهور برگزار شد، با گرامیداشت هفته دولت به ویژگی‌های مردمی شهید رجایی اشاره کرد و گفت: 

تصور دشمن بر این بود با شهادت این عزیزان نظام جمهوری متوقف می‌شود نه تنها نتوانستند به هدفشان برسند بلکه درخت انقلاب اسلامی با شهادت رجایی و باهنر تنومندتر شد.

وی با اشاره به اینکه مازندران دیار علویان استانی است که اولین حکومت علویان در آن تشکیل شده است، افزود: استان مازندران با تقدیم ۱۰ هزار و ۴۰۰ بیشترین نقش را در دفاع مقدس داشته است.

استاندار مازندران گفت: همچنین این استان بیشترین سهم حضور را در جبهه انقلاب داشته است.

وی با اشاره به ظرفیت شگرفت علمی از نیروهای انسانی کارآمد این استان یاد کرد و افزود: این خطه سبز از شمال کشور مقام اول تولید کشاورزی را به خود اختصاص داده بطوری‌که ۱۱.۵ درصد سبد تولیدات کشور در مازندران تولید می‌شود.

حسینی‌پور یادآور شد که مازندران در شرایط خاص با تولید بیشترین روغن و مرغ سهم بسزایی در کمک به دولت داشته است.

وی به شرایط آب و هوایی؛ مازندران آنطور که باید نتوانست در این بخش به رشد نرسید اما با این حال سالانه ۲۰۰ هزارگردشگر به این استان سفر می‌کنند‌.

استاندار مازندران تصریح کرد: این استان با سه بندر استراتژیک از ظرفیت خوبی در حوزه اقتصاد برخوردار است بطوریکه گرایش به تجارت کریدور شمال - جنوب از طریق بندر امیرآباد افزایش پیدا کرد.

حسینی‌پور ادامه داد:آمادگی داریم اسکله رو رو ریلی در بندر امیرآباد را به بهره‌برداری رسانیم تا با این راهبرد روند صادرات در استان افزایش یابد.

وی با بیان اینکه وضعیت معیشتی استان خوب نیست، ادامه داد: آنهم به این دلیل که سند آمایش اقتصادی مازندران در مقاطع مختلف دچار تغییرات اساسی شد. 

او گفت: وضعیت فعلی استان شبیه بسیاری از کشورهای اروپایی از جمله هلند است اما صادرات در هلند ۹۵ میلیارد دلار است اما در مازندران این رقم چشمگیر نیست.

حسینی‌پور خواستار حمایت افزون‌تر دولت سیزدهم به مازندران شد و یادآور شد که مازندران رتبه دوم در جذب بودجه را به خود اختصاص داده است.

وی افزود: اگر استان مازندران مورد توجه خاص دولت چه از نظر قانونی و چه از بودجه‌ای قرار گیرد به طور حتم روند توسعه این دیار هموار خواهد شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز