خبرگزاری کار ایران

استاندار مازندران در نخستین نشست خبری:

شرکت سرمایه گذاری بزرگ در مازندران ایجاد خواهد شد / در عزل و نصب مدیران اختیار کامل دارم

asdasd
کد خبر : ۱۲۷۰۳۳

مطمئن هستم در آینده نزدیک مازندران توسعه یافته خواهیم داشت چرا که من به مردم، رسانه ها و نخبگان و توانمندی های استان اعتقاد دارم. / برای انتخاب مدیران با نمایندگان مردم و ائمه جمعه مشورت خواهیم کرد.

استاندار مازندران گفت: رسانه‌ها و مطبوعات می‌توانند رابطه بسیار خوبی را میان دولت و مردم برقرار کنند و نظرات دولت را به مردم و نظرات مردم را به دولت منعکس کنند.

به گزارش ایلنا از ساری، ربیع فلاح جلودار در نخستین نشست خبری خود که با حضور جمع کثیری از خبرنگاران و مدیران رسانه‌های مکتوب و مجازی استان برگزار شد، بیان داشت: دولت‌ها با کمک موثر رسانه‌ها می‌توانند موضوع پاسخگویی و اطمینان بخشی به مردم را به خوبی جامه عمل بپوشانند.

وی با اشاره به اینکه نقد دلسوزانه در جهت رشد و اعتلای کشور و استان و احقاق حقوق حقهٔ مردم از وظایف محوری رسانه‏ هاست، اظهار داشت: ما از نظر و قلم انتقادی و سازنده رسانه‌ها استقبال می‌کنیم و از آنان انتظار داریم از این رسالت دست برندارند و منصفانه مسیرهای روشن آینده را ترسیم نمایند.

فلاح ادامه داد: کار بی‌نقد عاری از ‌ارزش است و مطبوعات توانمند با نقدهای خود تاثیرات مثبتی می‌توانند بر روی مدیریت استان بگذارند و از این نظر برای ما رسانه‌های استان در اولویت قرار دارند.

نماینده عالی دولت در استان تصریح کرد: بنده‌ هر روز در حد وقت و ملاحظات کاری، مطالب قابل توجه همه روزنامه‌های محلی و برخی روزنامه‌های کشوری را می‌خوانم و اعتقاد راسخ دارم توفیق مطبوعات، موفقیت مسئولان را به دنبال دارد.

وی ادامه داد: از رسانه‌ها انتظار می‌رود با پرهیز جدی از حاشیه‌ها و مسایلی که خارج از متن و محور توسعه استان قرار دارد، راهکارهای مناسبی برای مسائل استان و شهر ارائه کنند.

استاندار مازندران با اشاره به اینکه مشکلات پیش روی از گذشته به ودیعه گذاشته شده است، خاطرنشان ساخت: باید تلاش کنیم در راستای خدمت صادقانه به مردم با تعامل سازنده و موثر از موانع موجود عبور نماییم و انشاء الله با یاری رسانه‌ها آینده‌ای سرشار از امید را خواهیم ساخت.

وی افزود: ما صدای رسانه‌ها را همواره می‌شنویم و به اصالت این صدا اعتقاد داریم و در این راستا با منتقدین هم در فضایی صمیمی آماده گفتگو هستیم.

فلاح جلودار تصریح کرد: از آغاز انتصابم به عنوان استاندار، با سرلوحه قراردادن منویات رهبری به ویژه تاکید ایشان بر پیشرفت توام با عدالت که در برنامه‌های رییس جمهور نیز مورد تاکید بوده است و برنامه و اهداف دولت تدبیر و امید و در راس آن رعایت اعتدال با امید به عنایت خداوند سبحان، خدمت به مردم بزرگ مازندران را سرمشق فعالیت‌هایم قرار داده‌ام.

وی ادامه داد: سعی کرده‌ام بی‌اعتنا به مسایل حاشیه‌ای و در فضایی سرشار از اعتقاد به توانمندی‌های همه سلایق و استعداد‌ها به دور از گرایش‌های معمول، در بخش‌های مختلف اقتصادی، سیاسی، فرهنگی، گردشگری، کشاورزی، شیلات و در یک کلام آنچه که از نقطه نظر مسایل اساسی مردم به ویژه موضوعات اقتصادی و معیشتی، حیاتی به شمار می‌آید، ورود پیدا کنم.

وی با بیان اینکه هر جا به مردم تکیه کردیم موفق شدیم، تصریح کرد: ارتباط با مردم تنها در حوزه کلام و اخلاق خلاصه نمی‌شود، بلکه باید در فرایند اجرا و تصمیم گیری مردم را در کنار خود ببینیم و برای تحقق این مهم راهکارهای عملی پیدا کنیم.

فلاح راه اندازی واحدهای صنعتی و تولیدی راکد و نیمه راکد، تسریع طرح‌ها و برنامه‌های بخش کشاورزی و ساماندهی برخی محورهای مهم این بخش خصوصا ساماندهی بازار مرکبات، طرح‌های شیلاتی، جذب سرمایه گذاری، تداوم پروژه‌های مهم باقی مانده از گذشته و تمامی محورهای دارای اولویت در راستای زندگی اجتماعی، فرهنگی و سیاسی مردم را از جمله اولویت‌های فعالیت‌های استان در این مدت دانست و افزود: امیدواریم با یاری رسانه‌ها به اهداف مورد نظر در جهت توسعه و اعتلای مازندران دست یابیم.

استاندار مازندران با اشاره به اینکه بودجه‌های دولتی به هیچ وجه پاسخگوی نیاز‌ها و پروژه‌های استان نیست، تصریح کرد: یکی از مهم‌ترین اقدامات و برنامه‌های مهم ما استفاده از توان و ظرفیت بخش خصوصی برای سرمایه گذاری در استان است و در همین راستا تاکنون با افراد و شرکت‌های زیادی صحبت کردیم.

فلاح از تاسیس یک شرکت بزرگ سرمایه گذاری با مشارکت مردم استان خبر داد و گفت: مطمئن هستم در آینده نزدیک مازندران توسعه یافته خواهیم داشت چرا که من به مردم، رسانه‌ها و نخبگان و توانمندی‌های استان اعتقاد دارم.
وی افزود: من برای نجات استان آمده‌ام و تا آخر پای آن با قدرت ایستاده‌ام.

استاندار مازندران با اشاره به اقدامات گذشتگان، اظهار نمود: حتماً باید از مدیران و مسوولان گذشته به ویژه مهندس طاهایی، استاندار سابق تشکر کرد و خدماتشان را ارج نهاد چراکه در حد توان و بضاعت خود برای توسعه استان تلاش کردند.

وی در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران درخصوص دلیل کندی تغییرات مدیریتی در استان، تاکید کرد: برخورد نامناسب با مدیران به هیچ وجه با روح اعتدال سازگار نیست، شخصیت و شانیت مدیران گذشته باید حفظ شود.
استاندار مازندران تصریح کرد: ممکن است حتی در میان مدیران فعلی نیز افراد شایسته و اعتدال گرا وجود داشته باشند که حتماً از وجودشان استفاده خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه در عزل و نصب مدیران اختیار کامل دارم، اظهار داشت: در عین حال همواره معتقد به روحیه تعامل و همکاری بوده‌ام و برای انتخاب مدیران با نمایندگان مردم و ائمه جمعه مشورت خواهیم کرد.

استاندار مازندران در ادامه با اشاره به برخی حواشی پیش آمده در روزهای اخیر، اذعان داشت: به هیچ وجه نباید فضای استان به سمت تنش و حاشیه برود.

وی با بیان اینکه باید به همه سلایق و نظرات احترام بگذاری، با صراحت اعلام کرد: روابط عمومی، تنها سخنگوی رسمی استانداری مازندران است.

فلاح ادامه داد: اگر برخی مشکلات و اختلاف نظرهایی هم وجود دارد باید در درون خانواده استانداری حل و فصل گردد.

گفتنی ست در این جلسه تعدادی از خبرنگاران به بیان نظرات، پیشنهاد‌ها، انتقاد‌ها و سوالات خود پرداختند.

هم چنین در این جلسه از خانواده مرحوم جابر معافی، سرپرست فقید خبرگزاری فارس در مازندران تجلیل شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز