خبرگزاری کار ایران

مدیر عامل شرکت مخابرات مازندران:

ایجاد بسترهای نوین خدمات ارتباطی بدون افزایش تعرفه امکان پذیر نیست

asdasd
کد خبر : ۱۲۳۵۲۷۹

مدیر عامل شرکت مخابرات مازندران به نقش و اهمیت مخابرات در حوزه های مختلف خدماتی اشاره کرد و گفت: توسعه مخابرات و ایجاد بسترهای جدید و نوین خدمات ارتباطی بدون افزایش تعرفه امکان پذیر نیست.

به گزارش خبرگزاری ایلنا، علی نوروزی با گرامیداشت سوم خرداد سالروز آزاد سازی خرمشهر از رسانه ها به عنوان افسران جنگ نرم نام برد که رسالت اطلاع رسانی و روشنگری را در حوزه رسانه دارند. 

وی افزود: رسانه می تواند ارتباط بین دستگاه خدمات رسان و دستگاه های اجرایی را با مردم برقرار کند چرا که ذات مسئولیت در نظام مقدس اسلامی رضای خداوند و خدمت به مردم است. 

نوروزی هر اقدام و عملی که در دستگاه خدمات رسان به وقوع بپیوند ولی منجر به رضایت مردم نشود؛ عبث و بیهوده است. 

وی به چالش های حوزه ارتباطات اشاره کرد که برخی از آنها به تصمیمات حاکمیتی در حوزه مخابرات و تعادل بین هزینه و درآمد بر می گردد. 

او در حوزه ارتباطات مخابرات مازندران حدود 280 میلیارد تومان در سال 1400 متحمل زیان شد علرغم نیروی انسانی و منابع عظیم درآمدی در استان این موضوع زیبنده این دستگاه خدمات رسان نیست. 

وی تصریح کرد: در 6 ماهه اول 1400، مخابرات استان مازندران رتبه 29 ، بهمن  رتبه 14 و اسفند  رتبه دهم را در بین 31 استان کشور کسب کرده است این موفقیت با هم دلی، هم افزایی همه دستگاه های اجرایی اتفاق افتاده است. 

نوروزی به برخی چالش های پیش رو در حوزه ارتباطات اشاره کرد و گفت: برخی از زیان ها مربوط به عدم اصلاح تعرفه در سیزده سال گذشته بوده است. 

او افزایش تعرفه مخابرات جوابگوی نیروهای انسانی نیست و این روند شرایط را برای این نهاد خدمات رسان سخت کرده است. ضمن اینکه با مذاکرات صورت گرفته رقم موجود نسبت به مشابه سال قبل 50 درصد کاهش پیدا کرد. 

این مقام مسئول هزینه مخابرات به اخرین نقطه تاب آوری رسیده است به عبارتی دیگر اگر بخواهیم هزینه دیگری را بر شرکت مخابرات تحمیل کنیم، شاهد فروپاشی شرکت مخابرات خواهیم بود. 

وی به حمایت نمایندگان استان در اجرای پروژه های مخابراتی در سطح استان اشاره کرد و خواستار شد نمایندگان در مجلس هزینه هایی را به مخابرات تحمیل نکنند. 

او مخابرات را بخشی از نظام جمهوری اسلامی دانست و یادآور شد که بخش عظیمی ار کارکنان را در سطح کشور دارد. 

مدیرعامل مخابرات مازندران  تصریح کرد: اینکه هزینه ای را بدون لحاظ نمودن تامین منابع باعث چالش عظیم در شرکت مخابرات می شود. 

او اگر منابع تامین نشود؛ شرکت دچار خسران شده و متضرر می شود چرا که علاوه بر رسالت ارتباطی به عنوان ضرورت زندگی فعالیت می کند. 

وی یادآور شد: بیماری منحوس کرونا نشان داد که مخابرات جزء لاینفک زندگی ما تلقی می شود و مردم در آن شرایط در بستر اینترنت بسیاری از فعالیت های خود را ادامه دادند. 

نوروزی به نقش و اهمیت مخابرات در حوزه های مختلف خدماتی اشاره کرد و گفت: توسعه مخابرات و ایجاد بسترهای جدید و نوین خدمات ارتباطی بدون افزایش تعرفه امکان پذیر نیست . 

او افزود: اگر شبکه اطلاع رسانی مخابرات بروزرسانی نشود خدمات نوین در این بستر امکان پذیر نخواهد بود بنابراین این مهم محقق نمی شود مگر با تصویب افزایش تعرفه منطقی و متعادلی که بتوانیم بستر توسعه را فراهم کرده و خدمات نوینی را به مردم ارائه کنیم. 

وی وفاق و همدلی مدیران شرکت مخابرات ایران را نویدبخش روزهای خوب در حوزه ارتباطات عنوان کرد و افزود:  لازمه تحقق آن تصویب تعرفه منطقی در جهت رشد و توسعه این صنعت است. 

نوروزی پروژه های اف تی تی اچ را  از جمله تکنولوژی های روز در استان مازندران که به تاسی از مخابرات ایران برشمرد و ادامه داد: وزیر محترم ارتباطات با واگذاری 20 میلیون در طول سه  پورت را مطرح کرد و مخابرات نیز به تبع آن شرکت مخابرات مازندران 5 میلیون آن را در سال جاری تقبل کرد . 

وی بیان کرد: مازندران به عنوان اولین استان شعار 50 از 5 پورت را را مطرح کرد و البته تحقق این مهم مستلزم همکاری همه دستگاه های مربوطه است.

او اف تی تی اچ را اساس و لازمه توسعه صنعت ارتباطات نامید و آن را بستر اصلی ارتباطات برشمرد و اضافه کرد: استان مازندران گام اساسی را در این زمینه برداشته است که امیدواریم به منصه ظهور برسد. 

نوروزی به افتتاح این پروژه در شهرک صنعتی  امام زاده عبدالله آمل اشاره کرد و گفت: در همین زمینه شرکت مخابرات مازندران با کانون مهندسی استان تفاهم نامه منعقد کرد تا بر اساس ان حدود 200 نفر از مهندسان نظام مهندسی استان در این حوزه اف تی تی اچ آموزش ببیند تا ضمن تحقق شعار سال مقام معظم رهبری خدمات نوین مخابراتی را به مردم استان ارائه کنیم. 

وی افزود: این شرکت آمادگی دارد تا این تکنولوژی را شهرک های صنعتی، مسکونی، توریستی و تجاری انتقال داده  تا مردم از اینترنت باند پهن بهره مند شوند. 

نوروزی به اجرای فیبر نوری در مناطق دوردست استان اشاره کرد و گفت: هدف از اجرای این طرح رعایت عدالت ارتباطی، توسعه و گسیل خدماتی نوین در مناطق دور دست بوده است.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز