خبرگزاری کار ایران

معاون سیاسی امنیتی استانداری مازندران:

حفظ آیین‌های بومی و ایرانی ضروری است

asdasd
کد خبر : ۱۲۰۹۹۵۴

معاون سیاسی امنیتی استانداری مازندران با اشاره به استحاله فرهنگی بر ضرورت حفظ آیین‌های بومی و ایرانی تأکید کرد و گفت: متأسفانه این آیین‌ها در حال فراموشی است.

به گزارش خبرگزاری ایلنا، روح‌الله سُلگی عصر پنجشنبه در جلسه افتتاح ستاد اجرایی خدمات سفر استان مازندران، تقارن بهار طبیعت با میلاد باسعادت منجی عالم بشریت را گرامی داشت و گفت: دیار علویان با تشیع گره‌خورده است و مظهر مقابله با ستاد و استبداد در طول تاریخ به شمار می‌رود و باید مکتب تشییع را مکتب اعتراض به ناکارآمدی‌ها و حکام جور دانست.

وی بابیان اینکه کار امسال با افزایش مسافران نوروز متفاوتی را خواهیم داشت، گفت: پس از دو سال کرونایی، پیش‌بینی می‌شود بیش از ۲۰ میلیون مسافر در نوروز به استان سفر کنند و باید از آن به‌عنوان فرصت کم‌نظیر برای استان در نظر گرفت.

معاون سیاسی امنیتی استانداری مازندران گفت: ازنظر زیرساخت‌ها سعی کردیم تا مشکلی ازنظر کمبود میوه، گوشت و فرآورده‌ها نداشته باشیم و باآنکه مازندران گران‌ترین استان کشور است باید مسئله تنظیم بازار را در استان جدی گرفت.

سلگی اظهار امیدواری کرد تا خاطره خوشی برای مردم ایران در سفرهای نوروز رقم خورد و بخشی از میراث فرهنگی بی‌نظیر در کتاب قطور تاریخ به نام مازندران رقم خورده است و با توجه به استحاله فرهنگی باید آئین‌های بومی و ایرانی پاس داشته و نباید این فرهنگ اصیل به فراموشی سپرده شود.

وی بابیان اینکه فرهنگ اصیل در حال کم رونق شدن است، افزود: متأسفانه فرهنگ غربی سنخیتی بافرهنگ بومی و شرقی ما ندارند و طی این سال‌ها بیشتر حالت پدافندی در حال دفاع بودیم و این دفاع نتوانسته اثراتی برای حفظ فرهنگ اصیل داشته است.

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز