خبرگزاری کار ایران

در راستای ترویج کتاب خوانی؛

نمایشگاه کتاب در ساری افتتاح شد / تاریخ نمایشگاه ۲۵ آبان لغایت ۲آذر

asdasd
کد خبر : ۱۲۰۹۵۶

به مناسبت هفته کتاب، نمایشگاه کتاب ساری با حضور، مدیرکل فرهنگ وارشاد اسلامی در محل نمایشگاه اداره کل فرهنگ وارشاد اسلامی مازندران افتتاح شد.

به مناسبت هفته کتاب، نمایشگاه کتاب ساری با حضور، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی در محل نمایشگاه اداره کل فرهنگ وارشاد اسلامی مازندران افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از ساری، عباسعلی ابراهیمی، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مازندران در مراسم افتتاح نمایشگاه کتاب در ساری، گفت: این نمایشگاه در راستای ترویج و گسترش فرهنگ مطالعه و کتاب خوانی افتتاح شد.

وی یاد آور شد: با توجه به ایام محرم، نمایشگاه کتاب نیز با رویکرد محرم آغاز شد.

ابراهیمی رشد و ارتقاء فرهنگ جامعه را یکی دیگر از اهداف برگزاری نمایشگاه دانست و گفت: همزمان با هفته کتاب، نمایشگاه کتاب نیز در تمام شهرستان‌های استان برگزار شد.

وی جایگاه کتاب و کتابخوانی را دارای ارزش بالایی دانست و خاطر نشان کرد: مقام معظم رهبری هم به امر کتاب و کتاب خوانی بسیار تاکید دارند و اعتقاد دارند اگر جامعه بخواهد پیشرفتی داشته باشد باید به نوآوری و مطالعه روی آورد.

ابراهیمی با بیان اینکه ۱۰۱ کتابخانه عمومی در مازندران فعالیت دارند، افزود: ۳۵۰ هزار کتاب در بین مدارس، مجامع علمی، یادواره‌های شهدا توزیع و در اختیار مردم استان قرار گرفت.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران از تخفیف ۱۵ تا ۴۰ درصدی کتاب‌ها در غرفه‌ها خبرداد و گفت: با برگزاری نمایشگاه کتاب تصمیم داریم اقدامات مثبتی در توزیع کتب و ترویج فرهنگ کتابخوانی گام‌های موثری در کشور برداشته شود.

وی همچنین از وجود ۳۰ ناشر و ۳۰ غرفه در نمایشگاه کتاب ساری خبر داد.

ابراهیمی در ادامه گفت: از۲۳۰ درخواستی که برای انتشارکتاب داشتیم، ۱۹۵ مجوز برای انتشار کتاب در استان مازندران صادر شد.

وی برنامه‌های جانبی این نمایشگاه را وجود کارگاه تخصصی که توجیه کننده ناشران در غرفه، کارگاه نقد کتاب، عضو گیری کتابخانه‌ها، ایستگاه نقاشی برای کودکان عنوان کرد.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران از برگزاری نمایشگاه بزرگ کتاب در بهمن ماه امسال با همکاری وزارت فرهنگ و ارشاد درساری خبر داد و گفت: هر ساله تحول خاصی در کتاب و کتابخوانی انجام می‌شود.

ابراهیمی در پایان، اظهار داشت: امیدوارم که بتوانیم در راستای توجه به ناشرین، نویسندگان و پدید آورندگان کتاب حمایت‌های مادی و معنوی از آنان بعمل بیاوریم، تا شاهد تحولات بسیار خوب در حوزه نشر کتاب، فرهنگ مطالعه و کتابخوانی در مازندران باشیم.

در حاشیه این مراسم از کتاب ماجراهای سینا رونمایی شد، این کتاب که ۱۵ جلد به چاپ رسیده با نقاشی‌های زیبا و گویا طراحی شده و حاوی اصول دین به زبان داستان و به دو زبان فارسی و انگلیسی است که زبان انگلیسی آن توسط یک فرد آمریکایی ویرایش شده است.

همچنین این مجموعه کتاب با هدف کمکی برای پدر و مادر و معلمان در آموزش زبان به بچه‌ها و پاسخگویی به سئوالات
دانش‌آموزان است.

این نمایشگاه از تاریخ ۲۵ آبان لغایت ۲آذر ماه در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان دایر است، همچنین ساعت بازدید نمایشگاه از ۹ صبح تا هشت شب است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز