خبرگزاری کار ایران

پیش‌بینی پایان هفته گرم و آفتابی در مازندران

asdasd
کد خبر : ۱۲۰۲۲۲۵

هواشناسی مازندران پیش‌بینی کرده است آسمان استان از امروز دوشنبه تا پایان هفته جاری صاف خواهد شد که با افزایش نسبی دما همراه است و بیشترین میزان افزایش دما نیز در روزهای پنجشنبه و جمعه خواهد بود.

به گزارش خبرگزاری ایلنا، طبق پیش‌بینی هواشناسی، با استقرار شرایط پایدار جوی، دمای هوای مازندران از امروز تا پایان هفته روند افزایشی دارد و شهروندان در شهرهای ساحلی و جلگه‌ای در روزهای پنجشنبه و جمعه دمای هوای ۲۴ تا ۲۵ و در ارتفاعات و مناطق کوهستانی نیز تا ۲۰ درجه سانتی‌گراد بالای صفر را تجربه خواهند کرد.

جدول پیش‌بینی هواشناسی نشان می‌دهد که دمای هوا در روزهای پایانی هفته جاری در مقایسه با امروز در شهرهای ساحلی و جلگه‌ای بین سه تا ۱۱ و در مناطق کوهستانی و ارتفاعات نیز بین ۶ تا ۱۴ درجه گرم‌تر می‌شود.

بر اساس این جدول، شهرهای مرکزی و شرق مازندران طی این مدت شاهد بیشترین میزان افزایش دما خواهند بود به‌گونه‌ای که دمای هوای ساری، جویبار، قائمشهر و سیمرغ از ۱۵ درجه سانتی‌گراد بالای صفر در روز جاری با ۱۰ درجه افزایش در روز جمعه به ۲۵ درجه سانتی‌گراد بالای صفر می‌رسد و مناطق غربی نیز در این ایام شاهد افزایش چهارتا هشت درجه‌ای دمای هوا خواهند بود.

هواشناسی مازندران پیش‌بینی کرد که این افزایش دما علاوه بر مناطق ساحلی تا ظهر روز جمعه در ارتفاعات و مناطق کوهستانی مازندران نیز محسوس است به‌گونه‌ای که دمای هوای این مناطق نیز در مقایسه با امروز بین هفت‌تا ۱۴ درجه افزایش خواهد یافت و در آخرین روز هفته به ۲۰ درجه سانتی‌گراد بالای صفر می‌رسد اما از اواخر روز جمعه با ورود سامانه جدید بارشی، دمای هوا در ارتفاعات دوباره روند کاهشی را در پیش خواهد گرفت.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز