خبرگزاری کار ایران

استاندار مازندران تاکید کرد:

ضرورت ایجاد دفتر اکو در مازندران / افزایش رشد صادرات در استان مازندران

asdasd
کد خبر : ۱۱۹۴۸۸

ایجاد دفتر اکو در مازندران با توجه به ظرفیت های بسیار آن لازم و ضروری است. / امسال صادرات استان از نظر ارزشی ۲۷ درصد و از نظر وزنی ۳۶ درصد رشد داشته است.

ربیع فلاح جلودار، استاندار مازندران در مراسم تجلیل از صادر کنندگان نمونه استان مازندران، از این روز فقط به عنوان یک روز سمبلیک نام برد و گفت: باید در این روز مشکلات و نیاز‌های این حوزه عنوان و بررسی شود.

به گزارش ایلنا از ساری، وی صادرکنندگان مازندران را قهرمانان ملی دانست و افزود: صادرکنندگان نمونه گنجینه‌ای از مهارت هستند که در راستای تقویت اقتصاد کشور در سخت‌ترین شرایط نقش اساسی را ایفا می‌کند.

فلاح به تاثیر مستقیم فعالیت اتاق بازرگانی بر پویایی اقتصاد استان اشاره کرد و یاد آور شد: باید نسبت به شناسایی بازارهای هدف جدید اهتمام مجدانه صورت گیرد.

استاندار مازندران تولید خوب، با کیفیت، استاندارد و قابل رقابت با کالاهای مشابه در بازار هدف را از جمله مقدمات رشد صادرات استان اعلام کرد و گفت: رسیدن به سقف صادرات ۲ میلیارد دلار را هدف قرار داده‌ایم.

استاندار مازندران بر افزایش رشد صادرات استان تاکید کرد و تصریح نمود: امسال صادرات استان از نظر ارزشی ۲۷ درصد و از نظر وزنی ۳۶ درصد رشد داشته است که هنوز برای رسیدن به میزان واقعی باید تلاش بیشتری شود.

وی از تشکیل شورای منطقه‌ای صادرات در مازندران طی هفته آینده خبر داد و افزود: ایجاد دفتر اکو در مازندران را با توجه به ظرفیت‌های بسیار آن لازم و ضروری می‌دانم که باید با رایزنی و حمایت‌های لازم در کوتاه‌ترین زمان انجام شود.

وی با بیان اینکه علی رغم تمامی مشکلات مازندران دارای سه بندر استراتژیک است که با ظرفیت پایین در حال فعالیت می‌باشد تصریح نمود: کشورهای همسایه باید به عنوان بازار هدف در فعالیت‌های اقتصادی مدنظر قرار گیرند.

فلاح گفت: اخیراً توجه ویژه‌ای به بحثخدمات فنی و مهندسی شده است که در این راستا ۲۱ هزار نفر از مهندسین ساختمان ثبت نام کرده که اگر به این ظرفیت توجه جدی شود بخشی از صادرات و اشتغال استان را در بر می گیرد.

وی از اراده استان برای تولید محصولات صادرات محور خبر داد و افزود: ایجاد نمایشگاه‌های داخلی و خارجی و مراکز مطالعاتی در بازار هدف از جمله اقداماتی است که باید پیگیری شود.

در پایان این همایش ۱۵ تن از صادر کنندگان نمونه مازندران در چهار بخش صنعت و معدن، کشاورزی، بازرگانی عمومی و خدمات فنی و مهندسی مورد تجلیل قرار گرفتند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز