خبرگزاری کار ایران

معاون کمک‌های تجاری سازمان توسعه تجارت ایران:

باید منابع حمایتی پایدار در زمینه صادرات ایجاد کنیم

asdasd
کد خبر : ۱۱۹۴۷۲

باید در شرایط فعلی نگاهمان را نسبت به صادرات متفاوت کنیم و از صادرکنندگان و صنعتگران حمایت و بخش‌های زیرساختی را تقویت کنیم. / هم‌اکنون بخش قابل توجهی از رویه‌های صادراتی ما متناسب با وضعیت فعلی نیست.

محمدمهدی نهاوندی، معاون کمکهای تجاری سازمان توسعه تجارت ایران در آیین تجلیل از صادرکنندگان بر‌تر استان مازندران گفت: اگر بگوییم صادرکنندگان قهرمان و سربازان ملی هستند و بعد مامور دارایی بر خلاف نص صریح قانون برنامه پنجم ماموران مالیات، مالیات خارج از مصوبه را دریافت کنند و بانک‌ها همکاری نکنند هیچ یک از مشکلات حل نمی‌شود.

به گزارش ایلنا از ساری، وی افزود: با توجه به اینکه با کاهش ۱۳ درصدی صادرات مواجه بودیم اما با رشد ۲۶ درصدی در زمینه ارزش صادرات بهره‌مند هستیم.

نهاوندیان با بیان اینکه بعد از این جلسات شاهد اجرایی شدن این مشکلات نیستیم ادامه داد: در شرایطی که ۲۶ درصد رشد ارزشی صادرات داشتیم اما سه سال در مجلس حتی یک ریال برای توسعه صادرات تصویب نشده است.

معاون کمک‌های تجاری سازمان توسعه تجارت ایران حمل و نقل را از جمله مشکلات فراروی صادرات عنوان کرد و افزود: در اولین فرصت ممکن میزگرد کشوری با ازبکستان هماهنگ می‌شود و پیش‌نویس مذاکرات و چالش‌ها تهیه و بعد از آن بررسی شود.

وی گفت: هم‌اکنون بخش قابل توجهی از رویه‌های صادراتی ما متناسب با وضعیت فعلی نیست.

نهاوندیان تصریح کرد: باید در شرایط فعلی نگاه‌مان را نسبت به صادرات متفاوت کنیم و از صادرکنندگان و صنعتگران حمایت و بخش‌های زیرساختی را تقویت کنیم.

معاون کمک‌های تجاری سازمان توسعه تجارت ایران اظهار کرد: باید منابع حمایتی پایدار در زمینه صادرات ایجاد کنیم.

نهاودیان گفت: تنها اهدای تندیس‌ فی النفسه برای تجلیل از صادر کنندگان ارزشی ندارد و مهم رفتار مسئولان در مقابل صادر کنندگان است که اگر کمک کننده و سازنده باشد ارزشمند است.

وی تضمین صادراتی را از مهم‌ترین اقدامات در سیاست‌های حمایتی صادرات دانست و گفت: در شرایط فعلی تجارت با ریسک بالایی همراه شده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز