خبرگزاری کار ایران

پیام تشکل های کارگری به نماینده عالی دولت در مازندران؛

آقای استاندار؛ کارگران را فراموش کرده اید؟!

asdasd
کد خبر : ۱۱۷۲۹۶۷

در نشست اخیر تشکل ها و نمایندگان کارگری مازندران؛ آنان از نحوه رفتار نماینده عالی دولت با این تشکل ها انتقاد کردند.

به گزارش ایلنا، نهادهای کارگری استان مازندران می گویند: جایگاه تشکل های کارگری استان بسیار رفیع است و مسئولان استان از نمایندگی محترم ولی فقیه تا سایر مسئولان احترام خاصی برای نهادهای کارگری و جامعه شریف کارگران و بازنشستگان قائل هستند اما به نظر می رسد استاندار دولت آقای رئیسی نگاهی متفاوت از دیگران به جایگاه تشکل های کارگری دارد.

یک فعال کارگری در استان می گوید: در دولت سابق با وجود آن که همواره از منتقدان دولت در مباحث تولید و کار و کارگری بودیم؛ اما مسئولان استانی و شخص استاندار؛ به جایگاه نهادهای کارگری احترام می گذاشتند و شان تشکیلات کارگری را حفظ می کردند.

او می گوید: تعجب می کنیم که از نهادها و تشکل های قانونی گارگران در مراسم معارفه استاندار جدید دعوت به عمل نیاوردند و استاندار محترم از زمانی که تشریف آورده اند؛ تقریبا با تمام گروه ها و اقشار جلساتی را داشته اند مگر با تشکل های کارگری که نقش موثر و مهمی در جریانات کارگری استان و تصمیم گیری های استانی دارند.

تشکل های کارگری مازندران به عنوان یک نهاد قانونی و تاثیرگذار در تصمیم گیری ها همواره نقش کلیدی در راهبری مسائل کارگری استان داشته و در کنار نهادهای کارفرمایی برای اعتلاء و سربلندی اقتصاد کشور و استان مازندران گام های بلندی را برداشته اند.

ولایت پذیری و همراهی با برنامه های دولت ها شاخصه بارز و مثبت تشکل های کارگری و در راس آنان تشکیلات خانه کارگر استان است و در جریانات مختلف استانی؛ این تشکل ها نقش به سزایی در برقراری آرامش و پیگیری مطالبات جامعه کارگری  ایفاء کرده و اینک انتظار می رود در دولت ابراهیم رئیسی؛ جایگاه این نهادهای قانونی مورد توجه و احترام مقام عالی دولت در استان نیز باشد.

تشکل های کارگری و انجمن های صنفی و نمایندگان کارگران صنوف مختلف استان تاکید دارند که در تحولات آینده استان که قطعا با تدابیر ویژه استاندار محترم اتقاق خواهد افتاد؛ نمی توان نقش بی بدیل نهادهای کارگری را نادیده گرفت و انتظار می رود استاندار جدید فارغ از تمام مسائل و تفاوت در دیدگاه ها ؛ میزبان تشکل های کارگری بوده و دیدگاه های سازنده آنان در مسائل مختلف را اخذ کرده و از ظرفیت های فوق العاده آنها بهره مند شوند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز