خبرگزاری کار ایران

مدیر کل بانوان و خانواده استانداری مازندران:

کنگره گرامیداشت زنان شهید مازندران برگزار می شود

asdasd
کد خبر : ۱۰۲۱۰۶۵

مدیر کل بانوان و خانواده استانداری مازندران گفت: به منظور ارج نهادن به مقام شامخ شهدای زن و ارائه انتقال و مفاهیم ایثارگری از آنان، کنگره 84 شهیده و جانباز مازندران امسال در بهمن ماه برگزار می‌شود.

 به گزارش خبرگزاری ایلنا، سمیه قاسمی طوسی بعد از امروز در جلسه ستاد کنگره زنان شهیده مازندران  گفت: این کنگره با محوریت تجلیل از 17 هزار زن شهیده، جانباز و آزاده، بهمن امسال در مازندران برگزار می‌شود.

وی افزود: این کنگره به منظور ارج نهادن به مقام شامخ شهدای زن، الگوسازی و معرفی ایثارگری آنان و ثبت یاد و خاطرات آنان در تاریخ این سرزمین برگزار می‌شود.

مدیر کل بانوان و خانواده استانداری مازندران ،گفت: مازندران یکی از استان‌های پیشرو در دوران جنگ بوده و بیش از 10 هزار و 400  شهید تقدیم انقلاب و ایران کرده است؛ که از این تعداد 21 زن شهیده و 63 جانباز هستند.

وی با اشاره به نقش بی‌بدیل زنان ایثارگر در دوران انقلاب اسلامی و دفاع مقدس افزود: یکی از رویکردهای این برنامه نامگذاری حداقل یک مکان به نام زن شهیده در هر شهرستان، طراحی و اجرای یادمان زنان شهیده و ایثارگر در محیط شهری است.

مدیر کل بانوان و خانواده استانداری مازندران جمع‌آوری خاطرات زنان جنگ و همسران رزمندگان که در پشتیبانی دفاع مقدس نقش مهمی داشتند از دیگر برنامه‌هایی عنوان کرد که بسیج جامعه زنان استان در تحقق آن می‌توانند نقش خوبی ایفا کنند.

وی تصریح کرد: خاطرات شهید مدافع حرم «سید جواد اسدی» به نقل از همسر او به صورت صوتی گردآوری شد و جمع‌آوری خاطرات شهید مدافع حرم «محمود رادمهر» نیز در دستور کار قرار دارد.

طوسی ادامه داد: پرداختن به این موضوع در سامانه‌های مجازی دستگاه‌های استانی و در فضای مجازی و مطبوعات، تعیین کارگره برای شناسایی و حل مطالبات و مشکلات حقوقی و اجتماعی و سایر برنامه‌های علمی، فرهنگی، ورزشی متناسب با شرایط فرهنگ و آداب و رسوم محلی از برنامه‌های این کنگره است.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری مازندران گفت: رسیدگی و سرکشی به زنان جانباز و آزاده و خانواده شهدای زن توسط فرمانداری‌ها و دستگاه‌های اجرایی تا هفته زن با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و همچنین تبلیغات محیطی در سطح شهرها و روستاها همزمان با برگزاری کنگره انجام می‌گیرد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز