خبرگزاری کار ایران

کمبود نیروی متخصص و مواد اولیه دو چالش مهم صنعت و تولید

asdasd
کد خبر : ۱۲۳۸۰۱۱

تولیدکننده لوازم خانگی گفت: دانشگاه‌ها پولی شده و مدرک محور هستند، بنابراین نمی‌توانند نیروی عملیاتی متخصص تربیت کنند.

نصیری که تولیدکننده لوازم خانگی آشپزخانه سام است، در گفتگو با خبرنگار ایلنا عدم استفاده درست از تکنولوژی روز را از مهمترین دلایل عدم استقبال مصرف کنندگان داخلی دانست و گفت: یکی از مهمترین دلایل کم‌کیفیتی برخی از لوازم داخلی، قیمت ارزان برای مصرف کنندگان است، بسیاری از مشتریان به دلیل کاهش توان خرید درخواست کالای ارزان‌قیمت‌تر را دارند.

وی همچنین دلایل کم کیفیتی برخی لوازم خانگی داخلی را کوچک و ضعیف بودن تولیدکنندگان را نام برد و گفت: تولیدکنندگان به دلیل کاهش توان تامین مواد اولیه و مشکلات تولید نمی‌توانند به افزایش کیفیت اهمیت دهند.

نصیری ادامه داد: اگر واردات آزاد شود این تولید داخل خواهد بود که آسیب می‌بیند چرا که شرایط تولید، تولیدکنندگان داخلی با شرایط تولید تولیدکنندگان خارجی بسیار متفاوت است. اما تولیدکنندگان داخلی به شدت با یکدیگر رقابت دارند که همین مسئله می‌تواند موجب افزایش کیفیت شده و مانع افزایش غیرمنطقی قیمت‌ها گردد. توجه داشته باشید که تولیدکنندگان برای تعیین قیمت تمام شده لوازم خانگی فرمول معینی را در نظر دارند.

وی گفت: برای محصولات ما در مجموع 20 درصد سود در نظر گرفته شده است اما به دلیل نوسانات و تغییراتی که اتفاق می‌افتد مانند تغییرات نرخ ارز و در نتیجه تامین مواد اولیه نمی‌توانیم بیش از یک میزان سود در نظر بگیریم که همین 20 درصد سود هم تاکنون محقق نشده است.

تولیدکننده لوازم خانگی آشپزخانه سام‌ست با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری با تولیدکنندگان داخلی گفت: گلایه‌های رهبری در خصوص افزایش قیمت لوازم خانگی تولید داخل مختص به چند شرکت خاص بوده و همه را مشمول نمی‌شود همچنان که ما در سال اول افزایش قیمت را اعمال کردیم و دیگر نمی‌توانیم در طی سال افزایش قیمیت داشته باشیم.

وی با تاکید بر اینکه افزایش قیمت‌ها اغلب از سوی دولت صورت می‌گیرد، گفت: افزایش نرخ آب، برق، گاز، پتروشیمی، فولاد و... موجب افزایش هزینه تمام شده می‌شود که در نتیجه آن بخش خصوصی نیز افزایش قیمت خواهد داشت بنابراین افزایش قیمت از سوی دولت در تمام ارکان دولتی و غیردولتی موثر است.

نصیری در پایان با گلایه از کمبود متخصص و نیروی کار حرفه‌ای گفت: دانشگاه‌ها پولی شده و مدرک محور هستند بنابراین نمی‌توانند نیروی عملیاتی متخصص تربیت کنند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز