خبرگزاری کار ایران

مدیرکل بانوان و خانواده استانداری لرستان:

نرخ مشارکت اقتصادی زنان در لرستان نسبت به میانگین کشوری پایین است

asdasd
کد خبر : ۷۷۷۲۶۴

مدیرکل بانوان و خانواده استانداری لرستان به لزوم ارتقا توانایی‌های فنی و مهارت‌افزایی بانوان تاکید کرد و گفت: نرخ مشارکت اقتصادی زنان در لرستان نسبت به میانگین کشوری پایین است.

به گزارش خبرگزاری ایلنا لرستان، ناهید پرویزپور در جلسه ساماندهی و بهبود شرایط اشتغال و کارآفرینی زنان لرستان با اشاره به نام‌گذاری شعار سال از سوی مقام معظم رهبری اظهار داشت: رونق تولید میسر نمی‌شود مگر اینکه ظرفیت همه نیروهای انسانی مولد در عرصه تولید و حمایت از آن به‌کار گرفته شود.

وی افزود: جامعه‌ای می‌تواند در مسیر توسعه اقتصادی موفق عمل کند که وابستگی‌هایش به کشورهای دیگر کاهش یافته و از تمام فرصت‌ها و نیروی کار به خوبی به‌کار گرفته شود.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری لرستان عنون کرد: از آنجا که بانوان به عنوان نیمی از جمعیت، در رونق تولید نقش موثری دارند، نقش آفرینی زنان را می‌توان از زوایای مختلفی مانند آموزش و فرهنگ‌سازی مورد توجه قرار داد.

وی بیان کرد: در زمینه فرهنگ استفاده از محصولات داخل نیز باید گفت زنان به‌عنوان مدیر منزل در خرید تولیدات ملی و تربیت فرزندان نیز می‌توانند در این عرصه موفق عمل کنند.

پرویزپور به لزوم ارتقا توانایی‌های فنی و مهارت‌افزایی بانوان جامعه از مصرف‌گرا به مولد و تولید محور اشاره کرد و گفت: متاسفانه در کشور ما مشارکت بانوان در فعالیت‌های اقتصادی پایین است و بیشتر بانوان شاغل در حوزه خدمات و کارهای اداری فعالیت می‌کنند.

وی تصریح کرد: در کشور ما نرخ مشارکت اقتصادی زنان بالای 15 سال 16.3 درصد و در سطح جهانی 47.6 درصد است و این در حالیست که در استان لرستان این رقم 12.1درصد اعلام شده که نسبت به میانگین کشوری پایین است.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری لرستان خاطرنشان کرد: مشاغل خانگی ظرفیت و فرصتی ویژه برای توسعه فرصت‌های شغلی و کاهش ضریب بیکاری است.

وی اظهار داشت: در صورت آموزش صحیح و اصولی بسیاری از بانوان جامعه به موازت ایفای نقش در منزل به عنوان زن خانه‌دار، قادر به نقش آفرینی در حوزه تولیدی نیز هستند و نظام تولید کشور در سایه چنین فعالیت‌هایی از رشد و دوام بیشتری برخوردار می‌شود.

پرویزپور با بیان اینکه فراهم کردن بستر فعالیت برای عرصه تولیدات خانگی در جهت تقویت و توسعه مشاغل خانگی مهم است افزود: امروزه استفاده از شبکه‌های مجازی و اینترنت می‌تواند بهترین ابزار فعالیت‌های اقتصادی باشد از این رومتولیان امر می‌توانند آموزش‌های لازم را برای آشنایی کارآفرینان با فواید تجارت اینترنتی نشان دهند.

انتهای پیام/
الهه احمدی سبزوار
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز