خبرگزاری کار ایران

مدیرکل دفتر امور بانوان استانداری لرستان عنوان کرد:

زنان تضمین کننده سلامت خانواده هستند

asdasd
کد خبر : ۶۸۱۰۸۳

مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری لرستان گفت: مدیریت و برنامه ریزی سلامت خانواده به عهده زنان است.

به گزارش ایلنا لرستان، ناهید پرویزپور در کارگروه تخصصی بانوان با موضوع هفته ملی سلامت بانوان اظهار کرد: پایان مهرماه به عنوان هفته ملی سلامت زنان ایرانی نامگذاری شده است، از این رو شعار این هفته "حرکت برای سلامت بانوان" است.

وی بیان کرد: هدف از نامگذاری این هفته اطلاع رسانی و حساس سازی گروه‌های مختلف جامعه در خصوص اولویت های سلامت زنان به عنوان نیمی از جمعیت کشور است.

مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده گفت: سلامت زنان هم بواسطه نقشی که در سلامت خانواده و جامعه دارند و هم از این نظر که قشر مهمی از جمعیت کشور هستند حائز اهمیت است .

پرویزپور با اشاره به اینکه زنان  ارایه دهنده خدمات بهداشتی و در عین حال گیرندگان خدمات هستند، افزود: بانوان باید در برنامه ریزی ها لحاظ  شوند، چرا که تضمین کننده سلامت خانواده هستند و بطور معمول مدیریت و برنامه ریزی سلامت خانواده از واکسیناسیون کودکان گرفته تا تغذیه نوجوانان و کاهش استرس بزرگترها وارایه خدمات به سالمندان را برعهده دارند.

وی ادامه داد: بخش سلامت تغذیه از مزرعه تا سفره نیز معمولا عرصه تصمیم گیری بانوان است.

مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده تاکید کرد: مدیران برنامه ریز باید در جهت بهبود شیوه زندگی زنان بویژه فعالیت های بدنی آنان در محیط کار، تحصیل و تغذیه سالم اقدام کنند و جامعه زنان هم باید نسبت به سلامت خود حساس بوده و به نقش ورزش و تحرک بدنی، تغذیه سالم، انجام آزمایشات عمومی و مختص به زنان توجه داشته باشند.

انتهای پیام/
الهه احمدی سبزواری
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز