خبرگزاری کار ایران

استاندار لرستان عنوان کرد:

کارفرمایان از پرداخت ۲ سال حق بیمه معاف شدند

asdasd
کد خبر : ۶۳۷۱۷۵

استاندار لرستان گفت: کلیه کارفرمایانی که با حفظ اشتغال موجود ، اقدام به جذب و بکارگیری نیروی جدید از کار جویان مراکز کاریابی نمایند به مدت ۲ سال از پرداخت حق بیمه سهم کارفرمایی معاف می شوند.

به گزارش ایلنا لرستان، سید موسی خادمی با بیان اهمیت ویژه مباحث اشتغال و کار آفرینی و اهتمام ویژه دولت تدبیر و امید برای کاهش میزان بیکاری در جامعه، گفت:حل مشکل اشتغال در گرو حمایت از بخش خصوصی و کارفرمایان است و بدین منظور طرح‌های مختلفی در دولت مطرح و به مرحله اجرا در آمده است.

استاندار لرستان حمایت از بخش خصوصی را در حوزه‌های مختلفی از جمله پرداخت تسهیلات و همچنین معافیت‌های بیمه ای دانست و افزود: بر اساس دستور العمل اجرایی طرح مشوق‌های بیمه کارفرمایی، شرایط بسیار مناسبی برای کارفرمایانی که اقدام به افزایش نیروی کار جدید نمایند به وجود آمده است و این کارفرمایان از پرداخت بیمه سهم کارفرمایی به مدت ۲ سال معاف می شوند.

خادمی با بیان اینکه الزاما می‌بایست نیروی کار جدید از مراکز کاریابی معرفی و مشغول بکار شوند، بیان داشت: فارغ التحصیلان دارای مدرک کارشناسی به بالا که حداقل ۳ ماه از ثبت نام آنها در مراکز کاریابی و مشاوره شغلی گذشته باشد، مشمول اجرای این طرح تشویقی خواهند بود.

استاندار لرستان با بیان اهمیت ویژه جذب نیروهای جوان جویای کار، تصریح کرد: از کلیه فعالان بخش خصوصی و کارفرمایان انتظار می رود با همکاری اداره کل کار و تعاون و همچنین مراکز کار یابی، از امکان فراهم شده برای بهره مندی از طرح های تشویقی دولت استفاده لازم را برده و گامی در جهت کاهش بیکاری و حل مشکل اشتغال بردارند.

گفتنی است بر اساس بخشنامه حداکثر سن مجاز برای کارجویان جدید برای مقطع تحصیلی کارشناسی ۲۵ سال، کارشناسی ارشد ۲۸ سال و دکترا ۳۲ سال است و مدت خدمت نظام وظیفه به حداکثر سن مجاز افزوده می شود.

همچنین کار آفرینان به ازای هر ۲ نفر بیمه شده ، مجاز به استخدام یک نفر جدید از کار جویان هستند.

انتهای پیام/
حسام شفیعی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز