خبرگزاری کار ایران

استاندار لرستان تاکید کرد:

میزبانی کشتی دانش‌آموزی کشور فرصتی برای معرفی لرستان

asdasd
کد خبر : ۶۳۵۳۳۶

استاندار لرستان بر لزوم استفاده از میزبانی مسابقات کشتی دانش‌آموزی کشور برای معرفی ظرفیت‌های استان تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا لرستان، سید موسی خادمی در شورای آموزش و پرورش استان به عنوان رئیس ستاد برگزاری سی‌و‌پنجمین دوره مسابقات ورزش دانش‌آموزی پسران کشور در رشته کشتی نو‌نهالان با بیان اینکه متولی این مسابقات دستگاه خاصی نیست بلکه میزبان استان است، اظهار کرد: این میزبانی یک فرصت است که علاوه بر کمک به دستاورد‌های ورزشی به بهبود جایگاه و معرفی ظرفیت‌های استان در سطح ملی کمک خواهد کرد.

وی در ادامه افزود: اگر میزبانی را درست انجام ندهیم باعث تهدید و ضد تبلیغ برای استان می‌شود.

استاندار لرستان در بخشی دیگر از سخنان خود با اشاره به ماده 6 آیین نامه ارزشیابی پیشرفت تحصیلی و تربیتی به منظور کاهش آمار تکرار پایه و همچنین تقویت بنیه علمی دانش آموزان استان بیان کرد: کلاس‌های جبرانی دوره متوسطه در تابستان 97 با نرخ شهریه جدید برگزار می‌شود.

دکتر خادمی با بیان اینکه در حوزه آموزش وپرورش و دانشگاه‌ها پراکنش رشته‌های تحصیلی به درستی انجام نشده است، به نداشتن همخوانی بین توزیع عرضه و تقاضا و نیازها اشاره کرد و گفت: اقتصاد آموزش در کشور رعایت نشده و به سمت رشته‌های دانشگاهی خاص هدایت شده است.

وی تصریح کرد: در بسیاری از رشته‌ها، تحصیل‌کرده‌های مازاد بر نیاز داریم اما در برخی دیگر از رشته‌های تحصیلی عرضه را کاهش داده‌‌ایم که در نهایت باعث افزایش نرخ درآمد آنها شده است.

مقام عالی رتبه استان بر لزوم استفاده از امکانات بخش خصوصی، دولتی و دیگر نهادها برای تجهیز هنرستان‌های استان تاکید کرد و افزود: آموزش و پرورش طرحی جامع برای شناسایی رشته‌های آموزشی مورد نیاز تهیه کند.

استاندار لرستان خاطر نشان کرد: انتخاب رشته‌های تحصیلی آموزش و پرورش در اختیار این دستگاه نیست و تنها موظف به تعلیم و تربیت است.

انتهای پیام/
زهرا احمدی سبزواری
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز