خبرگزاری کار ایران

در راستای تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی؛

تشکیل کارگروه پدافند اقتصادی به ریاست معاون سیاسی و امنیتی استانداری لرستان

asdasd
کد خبر : ۳۸۲۴۰۲

نخستین جلسه کارگروه پدافند اقتصادی روز یکشنبه به ریاست معاون سیاسی و امنیتی استانداری لرستان برگزار شد.

به گزارش روز یکشنبه خبرنگار ایلنا در خرم آباد، در اولین جلسه کارگروه پدافند اقتصادی که با حضور سید سعید شاهرخی، مدیران و کارشناسان دستگاه‌های اجرایی استان لرستان برگزار شد، سند راهبردی پدافند اقتصادی قرائت‌شد و فرصت‌ها،تهدیدها، اهداف و راهبردهای آن مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

در این کارگروه مدیران و کارشناسان دستگاه‌های اجرایی استان لرستان طرح‌ها و ایده های مطالعاتی خود را ارائه کردند.

سید سعید شاهرخی در این جلسه با اشاره به اینکه کارگروه‌های مختلفی برای تحقق اقتصاد مقاومتی در استان لرستان تشکیل شده است، افزود: این کارگروه بسیار حساس و حائز اهمیت است که در زیر مجموعه پدافند غیر عامل مورد توجه است.

وی با بیان اینکه در بحث پدافند غیرعامل و پیشگیری و شناسایی فرصت‌ها و تهدیدها تلاش همه دستگاه‌های اجرایی استان ضروریست، تصریح کرد: اعضای این کارگروه در حوزه های مختلف این سند در قسمت‌هایی که استانی است می بایست به صورت ویژه بر روی این موضوع کار کنند تا سند راهبردی تحقق یابد و فرصت های مورد نظر شناسایی و بکارگیری شوند.

سید سعید شاهرخی افزود:در این راستا مدیران دستگاه‌های اجرایی در هر جلسه بایستی گزارش کار خود را ارائه دهند و مدیریت ارشد استان محوریت و سهم اجرایی تحقق اقتصاد مقاومتی در لرستان را بر عهده دارد. 

 وی بیان کرد: عینیت بخشیدن به شعار سال مهم ترین راه شکوفایی اقتصاد ملی و مقابله با تحریم های دشمنان است.

وی بر همکاری و تعامل لازم بین دستگاه های اجرایی استان برای اجرا و توسعه برنامه های اقتصاد مقاومتی در لرستان تاکید کرد و افزود: در این راستا و برای برخی محدودیت‌های اجرایی آن باید از ظرفیت استانی برای تحقق این اهداف در حوزه های مختلف بهره جست .

معاون سیاسی امنیتی استانداری لرستان در ادامه سخنان خود بر لزوم فرهنگسازی در زمینه تحقق اقتصاد مقاومتی در استان تاکید کرد و افزود: افراد به شیوه های مختلف می توانند در این زمینه فعالیت داشته باشند و کسانی که قلمی ، تریبونی و یا جایگاهی دراختیاردارند بایستی در این زمینه کمک نمایند و فرهنگ سازی کنند. .

به گفته وی همه دستگاه‌های اجرایی استان باید برای تحقق اقتصاد مقاومتی و اجرای طرح ها و پروژه‌های در نظر گرفته شده در کمیته های زیر مجموعه همکاری لازم را داشته باشند.

شاهرخی با تاکید بر اینکه ایجاد مانع در تحقق طرح‌ها و پروژه های اقتصاد مقاومتی بر خلاف منویات مقام معظم رهبری است بیان داشت: در این راستا تحقق این طرحها از اصلی ترین کارهای در دستور کار دولت و نظام است.

شاهرخی با بیان اینکه مردم ولایت‌مدار ایران اسلامی باید نگاهی تیزبینانه و هوشیارانه در مسیر تحقق اقتصاد مقاومتی در کشور حرکت کنند،اظهارکرد: تیم اجرایی دولت در استان لرستان از بدو ورود سیاست اقتصاد مقاومتی را مدنظر خود قرار داده است و برنامه های مختلفی را در دست اقدام و اجرا دارد.

گزارش از سجاد آریان پور

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز