خبرگزاری کار ایران

رئیس هیات تکواندو لرستان خبر داد:

تورنمنت بین‌المللی تکواندو در لرستان برگزار می‌شود

asdasd
کد خبر : ۳۴۶۹۸۴

رئیس هیات تکواندو لرستان از برگزاری تورنمنت بین‌المللی تکواندو در این استان خبر داد.

 به گزارش خبرنگار ایلنا در خرم آباد، جافر وفایی در جمع خبرنگاران همگانی کردن ورزش تکواندو در لرستان را یکی از برنامه های این هیات دانست و افزود: در این راستا و در گام نخست با ایجاد خانه تکواندو و تجهیز آن اقدامات لازم برای تامین زیرساخت های تکواندو فراهم شد.

وی به تهیه زیرساخت های تکواندوی استان در بخش اداری طی سال های اخیر اشاره و اظهار داشت: همچنین در سال ۹۳ لیگ های تکواندو در چهار رده سنی و در بخش آقایان و بانوان در استان برگزار شد.

این عضو شورای شهر خرم آباد با بیان اینکه برگزاری لیگ تکواندو در استان باعث شد سال ۹۳ سال درخشش تکواندو لرستان باشد، اضافه کرد: این امر باعث شد برای اولین بار و با کسب بیش از ۱۰ مدال مختلف در دو بخش آقایان و بانوان خود را در بین ۲۰ استان کشور قرار دهیم.

وفایی با اشاره به اینکه هیات تکواندو لرستان تنها هیات استان بوده که در پنج رده سنی در لیگ های دسته یک کشور فعالیت می کند، بیان کرد: با رایزنی هایی که با بانک شهر خرم آباد داشته‌ایم موفق شدیم تیمی به نام بانک شهر در رده نوجوانان تشکیل دهیم.

وی تصریح کرد: همچنین حمایت شرکت معین کوثر از تیم نوجوانان تکواندو بانوان استان باعث شد این تیم برای اولین بار در لیگ کشور مقام چهارم را به دست آورد.

رئیس هیات تکواندو لرستان به حضور بیش از ۲۰ تکواندوکار لرستانی در لیگ برتر کشور اشاره و عنوان کرد: با وجود اینکه امسال در لیگ برتر کشور تکواندو لرستان نماینده ای نداشت اما بیش از ۲۰ تکواندوکار لرستانی در رده سنی جوانان، بزرگسالان و نونهالان در قالب تیم های دیگر فعال بوده و از رنکینگ بالایی برخوردارند.

وفایی یاد آوری کرد: در سال جاری و برای اولین بار در تاریخ تکواندو لرستان میزبانی نونهالان کشور به لرستان داده شد که در این دوره از مسابقات بیش از ۶۰۰ نفر در قالب تیم داوران، کمیته اجرایی و ۳۱ تیم مختلف حضور داشتند.

وی خاطر نشان کرد: میزبانی تکواندو نونهالان کشور در لرستان باعث شد سه تکواندوکار نونهال استان به اردوی تیم ملی تکواندو دعوت شوند که در نهایت یک نفر از آن ها به مسابقات جهانی راه یافت.

این عضو شورای شهر خرم آباد با اشاره به حضور حدود ۱۰ تکواندوکار لرستانی در اردوهای تیم ملی کشور، اظهار داشت: در مسابقات انتخابی تیم ملی بزرگسالان و جوانان تکواندو که ماه قبل برگزار شد هم در بخش بانوان و هم در بخش آقایان مدال هایی کسب شد و سه نفر از آن ها به اردوی تیم ملی دعوت شد.

وفایی اضافه کرد: چهار تکواندوکار نوجوان لرستانی با داشتن رکنیگ‌های یک و دو در اردوی تیم ملی نوجوانان حضور خواهند داشت.

وی با بیان اینکه تکواندو لرستان روند رو به رشدی داشته و خود را در همه بخش ها پویا کرده است، عنوان کرد: تکواندو لرستان امسال در رده جوانان و بزرگسالان رتبه نهم کشور را کسب کرد که این یک موفقیت بسیار بزرگ است.

رئیس هیات تکواندو لرستان با بیان اینکه از آنجا که تکواندو ایران حرف اول در دنیا را زده لذا کسب مدال در این حوزه بسیار سخت است، یادآور شد: هیات تکواندو لرستان به منظور گسترش تکواندو استان برگزاری یک تورنمنت بین المللی را در دستور کار قرار داده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز