خبرگزاری کار ایران

هشدارفرماندار دورود به سهامداران فارسیت؛

سهامداران مشکلات کارگران کارخانه فارسیت دورود را رفع کنند

asdasd
کد خبر : ۲۲۹۱۷۲

فرماندار شهرستان دورود گفت: انتظار داریم، تا مجموعه فارس و خوزستان برای رفع مشکلات کارخانه فارسیت دورود پای کار باشد، چرا که این مجموعه در کنار بانک رفاه از سهامداران کارخانه فارسیت هستند.

فرماندار شهرستان دورود گفت: انتظار داریم، تا مجموعه فارس و خوزستان برای رفع مشکلات کارخانه فارسیت دورود پای کار باشد، چرا که این مجموعه در کنار بانک رفاه از سهامداران کارخانه فارسیت هستند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از دورود، ماشاءالله نعمتی عصر یکشنبه در جلسه کمیسیون کارگری شهرستان دورود که به منظور بررسی مشکلات کارخانه فارسیت دورود با حضور چند تن از مدیران استانی در محل فرماندار شهرستان دورود برگزار شد، با اشاره به وضعیت این کارخانه، اظهار داشت: شرکت فارسیت دورود یکی از شرکتهای با قدمت شهرستان دورود است که این شرکت بنا بر دلایلی حدود دو سال و نیم با تعطیلی مواجه شد.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه مواد اولیه این شرکت به دلیل تحریمها در گمرک بلوکه شد و از طرف دیگر سازمان محیط زیست مانع استفاده از آزبست به عنوان ماده اولیه این کارخانه شد، شاهد تعطیلی این بنگاه تولیدی در سطح شهرستان بودیم.

فرماندار شهرستان دورود تصریح کرد: اردیبهشت‌ امسال با تلاش همه مسئولان استانی و شهرستانی و مدیران این شرکت کارخانه فارسیت دورود مجدد فعالیت خود را آغاز کرد و در طول مدت گذشته محصول زیادی را از نوع ورق تولید کرده است.

وی با اشاره به مطالبات کارگران کارخانه فارسیت، یادآور شد: کارگران رسمی این کارخانه ۱۵ ماه و کارگران پیمانی ۱۲ ماه حقوق دریافت نکرده بودند و در پی آن شاهد اعتراض این کارگران به وضعیت مطالبات آنها بودیم.

این مسئول با اشاره به جلسه رفع مشکلات کارخانه فارسیت دورود که با حضور استاندار و جمعی از مدیران ارشد استانی و شهرستانی در محل دفتر قائم مقام وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی برگزار شد، گفت: این جلسه نتایج و مصوبات خوبی به دنبال داشت که یکی از این مصوبات پرداخت پنج ماه حقوق کارگران بود که خوشبختانه این موضوع محقق شد و همچنین مقرر شده است، تا پایان سال مابقی مطالبات کارگران پرداخت شود.

این مسئول با اشاره به دیگر مشکلات کارخانه فارسیت دورود، عنوان داشت: با توجه به ظرفیت این کارخانه و شرایط بازار بنا بر اظهار مدیران شرکت تعداد کارگران مشغول در کارخانه بیش از نیاز است و باید این کارخانه به تعدیل نیرو اقدام کند.

نعمتی در ادامه تأکید کرد: هرگونه اقدام در خصوص تعدیل نیروهای این شرکت باید با بررسی و عدالت صورت گیرد.

ماشاءالله نعمتی در حاشیه کمیسیون کارگری شهرستان دورود در جمع خبرنگاران با انتقاد از مسئولان شرکت فارس و خوزستان اظهار داشت: با وجود آنکه هماهنگی‌های لازم با مدیرعامل شرکت فارس و خوزستان جهت حضور در نشستی که با حضور مدیران استانی در خصوص رفع مشکلات کارخانه فارسیت دورود برگزار شد، هیچ کدام از مدیران این مجموعه در این جلسه شرکت نکردند.

وی افزود: در هماهنگی‌های لازم مدیرعامل فارس و خوزستان اعلام کرد که نمی‌تواند در این نشست شرکت کند، اما جهت تصمیم‌گیری در خصوص این مشکلات قائم مقام فارس و خوزستان حضور پیدا می‌کند که متاسفانه شاهد عدم شرکت نماینده‌ای از مجموعه فارس و خوزستان در این نشست بودیم.

فرماندار شهرستان دورود خاطرنشان کرد: انتظار داریم، تا مجموعه فارس و خوزستان در جهت رفع مشکلات کارخانه فارسیت دورود پای کار باشد، چراکه این مجموعه در کنار بانک رفاه از سهامداران کارخانه فارسیت هستند.

وی افزود: اگر قرار باشد، همکاری مجموعه فارس و خوزستان به همین شکل ادامه داشته باشد، مشکلات کارخانه‌های فارسیت، سیمان و فولاد و چدن که زیر نظر مجموعه فارس و خوزستان در شهرستان دورود فعالیت می‌کنند، حل نمی‌شود.

این مسئول با اشاره به لزوم حل مشکلات کارگران فارسیت اظهار داشت: باید با تشکیل کارگروهی با مسئولیت اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی و عضویت تامین اجتماعی، نمایندگان کارگران و کارفرما پیرامون وضعیت کارگران برای بازخرید نیروهای مازاد تعیین تکلیف شود.

وی خواستار بررسی دقیق وضعیت کارگران شد و گفت: باید در اجرای این کار تمام شرایط در نظر گرفته شود و با رعایت عدالت تعیین تکلیف شود، تا در حق کارگری اجحاف صورت نگیرد.

در جلسه کمیسیون کارگری شهرستان دورود که به منظور رفع مشکلات کارخانه فارسیت دورود برگزار شد، علی آشتاب مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی، شهناز حمزه لویی مدیرکل تأمین اجتماعی، جعفر طولابی مدیرکل سیاسی و انتخابات استانداری لرستان و جمعی از مدیران استان لرستان و شهرستان دورود و نمایندگان کارگران شرکت فارسیت حضور داشتند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز