خبرگزاری کار ایران

مدیر کل بازرسی و شکایات استانداری لرستان؛

۱۴۳۱مورد درخواست و شکایت مردم به بازرسی استانداری ارسال شده است

asdasd
کد خبر : ۲۲۷۵۱۵

درشش ماهه اول در سیستم برید ۱۴۳۱ مورد شکایت و درخواست مردمی پیگیری کردیم و مراجعات حضوری بالغ بر۵۰ نفر که در شش ماهه اول ۹۳ انجام شده است.

مدیر کل بازرسی و شکایات استانداری لرستان گفت: درشش ماهه اول در سیستم برید ۱۴۳۱ مورد شکایت و درخواست مردمی پیگیری کردیم و مراجعات حضوری بالغ بر۵۰ نفر که در شش ماهه اول ۹۳ انجام شده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خرم آباد، مهران علی‌پناه اظهارداشت: بازرسی استان لرستان در نقطه‌ای قرار گرفته که می‌تواند ادعا کنیم یک دستگاه ناظر هستیم، معنای نظارت با بازرسی کاملا متفاوت است هم ازنظر مفهومی، فرآیندی، اجرایی و از نظر رویکردی و نوع نگرش کاملا متفاوت است.

وی افزود: نظارت به معنای همکاری، شناسایی، مشاوره، راهنمایی و در‌‌نهایت اصلاح وبهبود فرآیندهاست.

وی با بیان اینکه سه تا سیستم داریم که شامل سیستم سامد، سیستم برید، سیستم دیدگاه است گفت: سیستم دیدگاه یک سیستم داخلی است که بیشتر دستگاههای داخل استانداری بازرسی می‌کنیم.

وی عنوان کرد: سیستم سامد با نهاد ریاست جمهوری و شبکه اطلاع رسانی ارتباط دارد و بین مردم و دولت متصل است که هم به صورت ملی، استانی و شهرستانی تمام مردم می‌توانند از طریق تلفن ۱۱۱ درخوستهای خود را پیگیری کنند.

وی گفت: درشش ماهه اول در سیستم برید ۱۴۳۱ مورد شکایت و درخواست مردمی پیگیری کردیم و مراجعات حضوری بالغ بر۵۰ نفر که در شش ماهه اول ۹۳ انجام شده است.

وی با اشاره به برگزاری همایش مسئولین بازرس و حقوقی‌های در استان لرستان افزود: در شورای اداری ۱۱ شهرستان شرکت کردیم.

علی پناه به آمار شش ماهه دفتر بازرسی شکایات استانداری اشاره کرد و گفت: در سیستم بازرسی و سامد شکایت از دستگاه‌ها ۵۵ مورد، درخواست‌های مکتوب مردمی ۸۳۳ مورد، نامه‌های ارسالی ۸۶۶ مورد، ملاقات حضوری با مدیرکل ۳۶۰ مورد، جلسات داخلی ۱۴مورد، وضعیت نامه‌های مرکز که پاسخ گویی شدند ۲۰مورد، بررسی وضعیت معیشتی ۱۴مورد، جلسات برگزارشده در اتباط با ارزیابی عملکرد ۱۰ جلسه، مشاوره‌ها دربخش خصوصی و بازرسی وحقوقی ۵۴۰ مشاوره، نامه‌ها وارده به سامانه ثبت وارجاع داده شد ۷۰۲ مورد، ثبت نامه‌های ریاست جمهوری هفتاد هزار وهشتصد و ۵۵ مورد، ارجاع داده شده به دستگاههای اجرایی هفتاد هزار و هشتصد و دو مورد، مراجعات حضوری در بخش سامد هفت هزار و ۵۰۰ مورد، بازرسی ۱۵۰ مورد انجام شده است.

وی اضافه کرد: ملاقات مردمی با استاندار ۸۶ مورد، شکایت رسیده به بخش سامد ۷۴ مورد، انتقادات نسبت به بخش‌های مختلف از طریق سامانه ۱۱۱ پنجاه مورد ثبت شد.

مدیر کل بازرسی و شکایات استانداری لرستان گفت: طرح نظارت مقاومتی که ازنظر مبانی برگرفته ازفرمان دوازده ماده‌ای مقام معظم رهبری ابلاغ شده است در۶ محورطراحی کردیم ۵ محوربه عنوان پیشگیرانه با رویکردحمایت گرانه، راهنمایی، مشاوره، کمک و پیشگیری و یک محور بنا به ضرورت و باتوجه به میراثی که ازگذشته به دست ما رسیده و فرهنگی که ازنظرسال‌ها در دستگاه‌های اجرایی شکل گرفته بازخوردی جنبه بازرسی دارد.

وی ادامه داد: با وجود اینکه این طرح را اجرا کردیم فقط محور اول آن باقی مانده که به اتمام برسد و اطلاع رسانی شود که آن محور فرا استانی است، ۲۰ استان را رفتیم و دیدیم و۱۰ استان دیگر باقی مانده که ببینیم این‌ها را مستند کردیم ودرپایان محور اول، در آینده نزدیک همایش بازرسی‌ها سراسر کشور در استان لرستان خواهیم داشت.

علی پناه تصریح کرد: دومین محور بازرسی شهرستانی است بدین صورت که این دوره با یازده شهرستان شروع شد تا آخرین شهرستان که خرم آباد بود در شورای اداری و تامین شهرستان‌ها شرکت کردیم و تمام دستگاه‌های اجرایی را براساس فرمت‌ها بررسی کردیم در سه محور فنی و تخصصی، محوراداری و سازمانی و محور نهادی وا جتماعی این کار را انجام دادیم، پیرامون اطلاعات بدست آمده درشهرستان‌ها به پایان رساندیم و درغالب محورهای کلی به دستگاه‌ها اعلام می‌کنیم که چه موانع و مشکلات و نقاط ضعفی دارند وچه فرصت‌ها ونقاط قوتی دارند، دربازدید‌ها بعدی تحت عنوان بازرسی فصلی مجدد تکرار خواهیم کرد.

این مقام مسئول عنوان کرد: در محور سوم، استان را به ۶ گروه تقسیم کردیم، هرگروه تحت عنوان شورای نظارتی کار می‌کند جلسات تشکیل شده و الان دستگاه به صورت فنی خودشان را نظارت می‌کنند ما گزارش‌های آن‌ها را نظارت می‌کنیم.

وی اضافه کرد: محورم چهارم شورای نظارتی است، محور پنجم محور دستگاه‌هاست تمام دستگاههای استان را دربخش‌های مختلف براساس فرم‌های از قبل تعیین شده بررسی کردیم واطلاعات تمام دستگاه‌ها الان دراختیار ماست.

وی در پایان گفت: آخرین مورد طرح نظارت مقاومتی، برخورد موردی است. شکایت‌هایی که از دستگاه‌های مختلف است در غالب استاندار، وزارت خانه یا ازطریق نهاد ریاست جمهوری یا از طریق مردم به ما گزارش داده می‌شود ما آن‌ها را به صورت موردی با نگاه حمایت وکمک پیگیری می‌کنیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز