خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل شرکت مخابرات استان لرستان؛

طرح هم‌کدسازی تلفن‌های ثابت، امشب در لرستان انجام می‌شود

asdasd
کد خبر : ۲۰۳۴۹۲

مدیرعامل شرکت مخابرات استان لرستان از ۸ رقمی شدن شماره تلفن‌های این استان در نوزدهم شهریورماه خبر داد.

مدیرعامل شرکت مخابرات استان لرستان از ۸ رقمی شدن شماره تلفن‌های این استان در نوزدهم شهریورماه خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خرم آباد، مصیب قبادیان اظهار داشت: ساعت ۲۲ چهارشنبه ۱۹ شهریورماه، عملیات هم‌کدسازی شماره‌های تلفن ثابت درون اسان اجرا می‌شود.

وی افزود: بر این اساس، تمامی شهر‌ها و نقاط لرستان برای تماس از طریق تلفن ثابت تنها با گرفتن شماره ۸ رقمی جدید و بدون گرفتن کد پیش‌شماره، به هم متصل می‌شوند و میزان هزینهٔ مکالمه آن نیز ۳ تومان برای هر دقیقه خواهد بود.

مدیرعامل شرکت مخابرات استان لرستان اظهار داشت: با اجرای این طرح، شماره‌های ثابت از ۷ رقم به ۸ رقم افزوده می‌شود و کد پیش شماره، برای تماس‌های داخل استان حذف می‌شود.

قبادیان با بیان اینکه راه‌های مختلفی برای اطلاع مشترکان از شماره‌های جدید وجود دارد، افزود: اطلاع‌رسانی در این زمینه از طریق قبوض صادره دوره قبلی مشترکان آغاز و شماره جدید آن‌ها در قبض دوره دوم سال ۹۳ ذکر شده است.

وی با بیان اینکه مشترکان می‌توانند ضمن تماس با شماره تلفن ۲۵۲۵ که رایگان است و هزینه‌ای ندارد از شماره جدید خود مطلع شوند، افزود: دو سامانه پیامکی با شماره‌های ۱۰۰۰۰۰۱۳۵ و ۲۰۰۰۹۵۹۷ نیز برای اطلاع از شماره تلفن‌های جدید در نظر گرفته شده که مشترکان می‌توانند با ارسال شماره قدیم خود، همراه با پیش‌شماره(کد) شهرستان از شماره جدیدشان مطلع شوند.

مدیرعامل شرکت مخابرات استان لرستان راه دیگر مطلع شدن از شماره‌های جدید را مراجعه به وب‌سایت شرکت مخابرات استان به نشانی tcl. co. ir ذکر کرد و گفت: همچنین این امکان هم پیش‌بینی شده که پس از اجرای طرح هم‌کدسازی، اگر کسی با شماره قدیمی تماس بگیرد، سیستم به صورت خودکار شماره جدید را اعلام می‌کند.

قبادیان خاطرنشان ساخت: پس از اجرای طرح هم‌کدسازی، گرفتن پیش‌شماره(کد) فقط برای تماس‌های خارج از استان لازم است که در این بخش نیز قبلاً تعرفه‌های متفاوتی بنا بر فاصله تلفن مبداء تا مقصد وجود داشت، اما پس از اجرای طرح هم‌کدسازی هر دقیقه مکالمه با خارج استان با هر فاصله‌ای در نقاط مختلف کشور دقیقه‌ای ۳۳ تومان محاسبه می‌شود.

وی تصریح کرد: از دیگر مزایای طرح جدید در محاسبهٔ هزینهٔ تماس‌های تلفنی، اعمال نرخ‌های ساده و روشن در این زمینه است به طوری که اگر کسی فقط یک ثانیه ارتباط استفاده کند، نرخ یک‌شصتم هزینهٔ یک دقیقه برای او محاسبه می‌شود.

مدیرعامل شرکت مخابرات استان لرستان افزود: با اجرای این طرح، ممکن است تا ۳ روز اختلالاتی در شبکه تلفن ثابت نقاط مختلف استان ایجاد شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز