خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری لرستان؛

پروژه انتقال آب کاکارضا به خرم‌آباد، اردیبهشت ۹۴ افتتاح می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۹۶۹۱۱

طرح آبرسانی به شهر خرم آباد از فروردین ماه ۹۲ شروع شده و خوشبختانه کل پروژه حدود ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و پیمانکار این پروژه قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری لرستان گفت: پروژه انتقال آب کاکارضا به خرم‌آباد اردیبهشت ۹۴ افتتاح می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خرم آباد، مهدی اکبریان در حاشیه بازدید از عملیات اجرایی خط انتقال آب کاکارضا به خرم آباد در جمع خبرنگاران اظهار داشت: طرح آبرسانی به شهر خرم آباد از فروردین ماه ۹۲ شروع شده و خوشبختانه کل پروژه حدود ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و پیمانکار این پروژه قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء است.

وی به برخی اقدامات صورت گرفته در اجرای پروژه آبرسانی به شهر خرم آباد اشاره کرد و بیان داشت: تا کنون برای این پروژه ۱۴ کیلومتر لوله گذاری در سایز‌های ۶۰۰ تا ۱۱۰۰ میلی متر انجام شده و کار تونل آنکه ۴۵۰ متر است به اتمام رسیده و لوله گذاری داخل شهر نیز تا منطقه ضامن آهوی شهر خرم آباد انجام شده است.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب شهری استان لرستان تصریح کرد: یکی از فاکتور‌های مثبت این پروژه این است که بیش از ۹۲ درصد از اقلام و مواد و مصالح این پروژه تهیه شده است و این موضوع ما را به بهره برداری از این پروژه حداکثر تا پایان اردیبهشت ۹۴ و با وجود اضافه شدن سه قسمت دیگر به طرح امیدوار می‌کند.

اکبریان حجم اعتبار لازم برای این پروژه را ۵۰ میلیارد تومان دانست و عنوان کرد: حسن اصلی این پروژه این است که عملیات اجرایی آنکه بر عهده شرکت آب منطقه‌ای لرستان بود به شرکت آب و فاضلاب شهری محول شده و نزدیک به ۱۰ میلیارد تومان دیگر به اعتبار کل پروژه اضافه شد.

وی با بیان این مطلب که مشکل خاصی برای اجرای طرح آبرسانی به شهر خرم آباد وجود ندارد افزود: تنها مسئله موجود همراهی مردم در این زمینه است که خوشبختانه تا کنون مردم منطقه خیلی بیشتر از ما برای اجرای طرح همکاری کرده‌اند.

مشاور پروژه خط انتقال آب کاکارضا به خرم آباد نیز در حاشیه این بازدید به مهر گفت: طرح انتقال آب کاکارضا شامل یک بند انحرافی، دو سد مخزنی بنام‌های سراب تلخ و مخملکوه، یک تونل به طول سه هزار و ۱۱۱ متر و یک سامانه انتقال ۳۰ کیلومتری است.

وی عنوان کرد: هدف این طرح انتقال ۱۲۷ میلیون متر مکعب آب از رودخانه هررود به شهرستان خرم آباد است که ۶۰ میلیون متر مکعب از این مقدار آب دراز مدت شرب و صنعت شهر خرم آباد را تامین می‌کند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز