خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل آبفای لرستان؛

۱۲۹ روستا در استان لرستان با تانکر آبرسانی می‌شوند

asdasd
کد خبر : ۱۹۳۰۶۷

در سال جاری ۷۰ میلیارد تومان اعتبار خشکسالی در راستای آب شرب روستایی، شهری و عشایری در نظر گرفته شده که ۲۱ میلیارد تومان آن به آب شرب روستا‌ها و عشایر اختصاص داده شده است.

مدیرعامل آبفای لرستان گفت: ۱۲۹ روستا در استان لرستان با تانکر آبرسانی می‌شوند و مشکل آب دارند، این در حالی‌ست که در هفته دولت ۵۷ روستا آبرسانی و مشکل آب آن‌ها حل می‌شود.

به گزارش خبرگزاری ایلنا از خرم‌آباد، علیرضا کاکاوند در جمع خبرنگاران ضمن تبریک روز خبرنگار به همه اصحاب رسانه به ویژه خبرنگاران لرستانی گفت: خبرنگاران توانسته‌اند در جنگ غزه دنیا را متوجه جنایات رژیم صهیونیستی کنند، این در حالیست که در جنگ ۲۸ روزه غزه ما ۱۱ شهید خبرنگار داشتیم و این برای خبرنگاران یک افتخار بزرگ است، بنابراین ما نیز باید به این قشر زحمتکش توجه بیشتری داشته باشیم.

وی با اشاره به اعتبار خشکسالی در استان لرستان ادامه داد: در سال جاری ۷۰ میلیارد تومان اعتبار خشکسالی در راستای آب شرب روستایی، شهری و عشایری در نظر گرفته شده که ۲۱ میلیارد تومان آن به آب شرب روستا‌ها و عشایر اختصاص داده شده است.

این مسئول خاطرنشان کرد: این اعتبار در قالب ۹۹ پروژه آبرسانی تقسیم شده و برای ۱۳۷ روستا در نظر گرفته شده است.

کاکاوند یادآور شد: ۴۳ پروژه آبرسانی در دست اجرا داریم که می‌توانیم از محل همین اعتبارات خشکسالی آن‌ها را به بهره‌برداری برسانیم.

مدیرعامل آبفای لرستان اظهار داشت: در ۴ ماهه نخست امسال ۲۶ حلقه چاه عمیق و نیمه عمیق در استان لرستان حفر و وارد مدار کرده‌ایم که به همین میزان در دست اجرا و آماده بهره‌برداری داریم.

وی با اشاره به اینکه ۲۷ حلقه حفر چاه یکی از برنامه‌های سال جاری ما و برای آینده است، متذکر شد: در سال ۹۳، حفر ۹۳ حلقه چاه از برنامه‌های ماست که ۲۶ حلقه آن حفر شده و مابقی تا پایان سال حفر می‌شود.

کاکاوند اظهار داشت: طی ۴ سال گذشته ۳۷۰ چاه عمیق و نیمه عمیق در استان لرستان حفر شده‌ که این میزان چاه به اندازه تمام چاه‌هایی است که از ابتدای تاسیس این شرکت تا سال ۸۹ حفر شده‌اند.

وی گفت: در بحثمطلوبیت میکروبی ۹۶.۵ درصد و در بحثمطلوبیت کلرسنجی ۹۲ درصد اقدامات انجام داده‌ایم.

مدیرعامل آبفای لرستان افزود: ۱۲۹ روستا در استان لرستان با تانکر آبرسانی می‌شوند و مشکل آب دارند، این در حالیست که در هفته دولت ۵۷ روستا آبرسانی و مشکل آب آن‌ها حل می‌شود.

این مسئول یادآور شد: آبرسانی این روستا‌ها در قالب ۱۷ پروژه است که بیشتر آن‌ها چند روستایی هستند و در پروژه‌های هفته دولت ۳۸ میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است که اگر این پروژه‌ها به بهره‌برداری برسند، ۱۱ هزار و ۱۴۸ خانوار از نعمت آب بهره‌مند می‌شوند که این تعداد بالغ بر ۴۸ هزار نفر هستند.

کاکاوند تصریح کرد: یکی از استان‌هایی که بیشترین آمار از نظر اعتبارات خشکسالی را گرفته، لرستان است و در این راستا می‌توانیم پروژه‌های زیادی را به بهره‌برداری برسانیم و این در حالی است که اعتبارات ملی تاکنون تخصیص داده نشده‌ و اگر آن‌ها را به دست آوریم، مشکلات زیادی در زمینه آبی از استان لرستان حل می‌شود.

مدیرعامل آبفای لرستان گفت: ۷۰ درصد مشکل ما از نظر آبی در فصل تابستان است که این مشکل به علت استفاده غیرمجاز افراد از آب شرب، انشعابات غیرمجاز در صنایع و باغداری‌هاست که اگر این مسائل در استان حل شوند، مشکلات آبی ما به زودی حل می‌شوند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز