خبرگزاری کار ایران

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان لرستان:

۳۰۰ خانه عالم در مناطق مختلف لرستان در حال فعالیت است

asdasd
کد خبر : ۱۴۳۲۷۰

از تعداد ۳۰۰ خانه عالم در مناطق مختلف استان لرستان ۵۰ خانه آن به صورت خانه‌های پیش ساخته است که برای استقرار روحانیون به صورت دائمی نمی‌تواند مورد استفاده قرار گیرد.

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان لرستان: از تعداد ۳۰۰ خانه عالم در مناطق مختلف استان لرستان ۵۰ خانه آن به صورت خانه‌های پیش ساخته است که برای استقرار روحانیون به صورت دائمی نمی‌تواند مورد استفاده قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا در خرم‌آباد، حجت‌الاسلام سعید مهدوی‌امین در جمع خبرنگاران در خرم‌آباد با تبریک ایام مبارک دهه فجر اظهار داشت: تاکنون ۸۰۰ گفتمان دینی در لرستان برگزارشده است که در این زمینه با مهم‌ترین دستگاه فرهنگی یعنی آموزش و پرورش همکاری‌ خوبی داشته‌ایم.

وی گفت: بیشترین جامعه مورد هدف در این گفتمان‌ها دانش‌آموزان مقطع متوسطه دبیرستانی بوده‌اند.

مهدوی‌امین با بیان اینکه یکی از مهم‌ترین برنا‌مه‌های این سازمان پیگیری امور فرهنگی است، خاطرنشان کرد: در این سازمان سه اداره امور مبلغان و مساجد، امور تشکل‌های دینی و اداره‌کل امور رسانه و فناوری نو در زمینه‌های مختلف مشغول به فعالیت هستند.

این مسئول یاد‌آور شد: در عرصه فرهنگی به خصوص بانوان فرهیخته این سازمان اقدامات خوبی انجام داده است.

وی با اشاره به اینکه یکی از نقاط قوت استان رسانه‌ها هستند، خاطرنشان کرد: خوشبختانه‌ اطلاع‌رسانی در استان به موقع و دقیق بوده و استان لرستان نیز در این خصوص شایسته بهترین‌هاست.

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی لرستان تصریح کرد: ما باید سعی کنیم در عرصه‌های مختلف سیاسی، اقتصادی و فرهنگی کارهای زیادی انجام دهیم و به این نکته نیر توجه داشته باشیم که فرهنگ زیربنای این دو است.

مهدوی‌امین گفت: بخش فرهنگ نسبت به دیگر بخش‌های مختلف جامعه اشرافیت دارد و ما در این زمینه باید از انجام کارهای خرد به کارهای بزرگ و اثرگذار روی آوریم.

این مسئول در ادامه با اشاره به اینکه استان لرستان در محرم و صفر امسال جزو پنج کشور نمونه بوده است، یاد‌آور شد: لرستان از ظرفیت‌های خوبی در این خصوص برخوردار است که باید به آن‌ها توجه ویژه‌ای شود.
حجت‌الاسلام سعید مهدوی، مدیر کل تبلیغات اسلامی استان لرستان گفت: از تعداد ۳۰۰ خانه عالم در مناطق مختلف استان لرستان ۵۰ خانه آن به صورت خانه‌های پیش ساخته است که برای استقرار روحانیون به صورت دائمی نمی‌تواند مورد استفاده قرار گیرد.
وی افزود: مبلغان دینی تنها می‌توانند در مناسبتهای کوتاه سال نظیر ایام رمضان، محرم و شبهای قدر از این خانه‌های پیش ساخته استفاده کنند و برای استقرار مبلغ درتمام سال همراه با خانواده مناسب نیستند.
مدیر کل تبلیغات اسلامی لرستان افزود: در ۱۵۰ خانه عالم استان نیز روحانیون و مبلغان با خانواده خود برای چند سال در اقامت پیدا کرده و به تبلیغ دین می‌پردازند.

وی گفت: همایش تجلیل از هیئت‌های مذهبی، مداحان و پیرغلامان امسال در استان برگزار شد که خوشبختانه بازتاب خوبی داشته است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز