خبرگزاری کار ایران

استاندار لرستان :

بدون ایثار شهدا برای حفظ جامعه چیزی باقی نمی ماند

asdasd
کد خبر : ۱۴۲۱۱۵۸

استاندار لرستان گفت: اگر ایثار و فداکاری شهدا را از یک جامعه بگیریم برای حفظ آن چیزی باقی نمی ماند.

به گزارش ایلنا، فرهاد زیویار در مراسم گرامیداشت شهدای مقاومت و شهید میرزا عباس میرزایی در کوهدشت، عنوان کرد: اگر از منظر فرهنگی و تاریخی به جامعه بنگریم خود شهید ضامن بقا جامعه است.

وی با در نظر گرفتن سه عنوان مقدس قرآن، مقاومت و شهادت در مراسم، اظهار کرد: شهدا با در پیش گرفتن قرآن جان خود را نثار کردند چرا که قرآن پیمان نامه ای است که برای ما از طرف خداوند نازل شده است. 

استاندار تصریح کرد: وقتی می گوییم شهید قلب تاریخ است به این معنی است که بخش زنده ی تاریخ و هویت مجامع متعلق به شهدا می باشد.

زیویار با اشاره به هفت شانی که برای شهید مطرح شده، گفت: نظر شهید به وجه الله مهم ترین این شئون است.

وی جان انسان را مهم ترین و ارزشمندترین داشته ی انسان در زندگی دنیوی برشمرد و ابراز کرد: آن چیزی که موجب ماندگاری شهید است نثار ارزشمندترین داشته یعنی جانش در راه خداوند، قرآن، وطن و هم وطنانش است.

استاندار جنبه ی آخرتی شهادت را کنار زدن هر آنچه در دنیا برای شهید وجود دارد قلمداد کرد و گفت: انسان وقتی خدا را ببیند شهید می شود و به همین خاطر گفته می شود شهدا قبل از شهادت شهید شده‌اند.

زیویار ضمن گرامیداشت یاد و خاطره ی شهدای مقاومت و شهید میرزایی، در مورد این شهید والا مقام عنوان کرد: شهید میرزایی در یک خانواده ی غیرتمند پرورش پیدا کرد که با شهادتش پرچم این خانواده را بالا نگه داشته است.

وی تصریح کرد: به پاس شهید میرزایی ها و شهدای مقاومت پرچم راه اسلام همواره بالاست.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز