خبرگزاری کار ایران

شناسایی ۴۹۴ نفر کودک کار در لرستان

asdasd
کد خبر : ۱۳۶۴۹۸۶

مدیرکل امور اجتماعی استانداری لرستان با اشاره به شناسایی 494 کودک کار در استان ، گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۳ پرونده از کودکان کار مختومه و این کودکان در فرآیند بازاجتماعی قرار گرفته‌اند.

به گزارش ایلنا ، کریم خورشیدوند  در مراسم افتتاح موسسه مردم نهاد آواخ نهان مهر خرم‌آباد با بیان اینکه  در حال حاضر ۱۴۴ پرونده از کودکان کار استان در دست اقدام قرار دارند ، اظهار داشت :در ساماندهی و بازاجتماعی کودکان کار ۱۲ دستگاه به صورت مستقیم شرکت دارند که با نظارت و سیاستگذاری اداره‌کل امور اجتماعی استانداری لرستان در این راستا اقدام می‌کنند.

وی در خصوص مؤسسات فعال در این زمینه تصریح کرد: در حال حاضر سه مرکز شامل یک مرکز دولتی و دو مرکز خصوصی که یکی از آنها امروز افتتاح شد در شهر خرم‌آباد در این راستا فعالیت دارند.

 خورشیدوند ادامه داد: مرکز دوم به زودی در خرم‌آباد افتتاح خواهد شد، همچنین روند تأسیس یک مرکز خصوصی در شهرستان بروجرد نیز در دست بررسی است.

مدیرکل امور اجتماعی استانداری لرستان در مورد مؤسسه مردم نهاد آواخ نهان مهر خرم‌آباد گفت: این مؤسسه که امروز به صورت رسمی افتتاح شد، در زمینه  رویکرد ساماندهی کودکان کار و مشاوره فعالیت دارد.

وی بیان کرد: در مجموع در لرستان ۴۹۴ نفر کودک کار شناسایی شده دارای پرونده وجود دارند که ۲۵۰ نفر در شهر خرم‌آباد و بروجرد و مابقی شامل ۲۴۴ نفر در دیگر شهرستان‌های استان حضور دارند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز