خبرگزاری کار ایران

معاون استانداری لرستان خبر داد؛

۳۳ هزار شغل در سامانه رصد استان ثبت رسید

asdasd
کد خبر : ۱۳۳۵۲۷۱

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری لرستان گفت: تاکنون ۳۳ هزار و ۲۶۴ شغل در سامانه رصد استان ثبت شده یعنی چیزی معادل ۸۵ درصد آن محقق شده است.

به گزارش ایلنا، سیروس ابراهیمی روز سه شنبه - نهم اسفند - در جلسه کارگروه اشتغال لرستان، اظهار کرد: در تعهد اشتغالی که در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برای ما ایجاد شده بود بیش‌ از ۳۹ هزار شغل در سال ۱۴۰۱ بود که از همان ابتدا معتقد بودیم این رقم که بدون هماهنگی تهیه شده واقع‌بینانه نیست، در حالی که این رقم برای همدان ۲۰ هزار نفر، مرکزی ۲۰ هزار نفر و ایلام ۶۰۰۰ نفر بود.

وی با بیان اینکه تلاش‌های خوبی صورت گرفت اگر تبصره ۱۶ و ۱۸ به موقع به استان واصل می شد امکان تحقق ۱۰۰ درصد این موضوع وجود داشت ، افزود :چیزی که وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از ما خواسته ۳۹ هزار و ۱۰۵ شغل است که تاکنون ۳۳ هزار و ۲۶۴ مورد آن در سامانه رصد ثبت شده چیزی معادل ۸۵ درصد آن محقق شده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری لرستان بیان کرد: بر اساس جامعه آماری که رصد شده حدود ۸۰۰ شغل راستی‌آزمایی شده که بیش از ۸۵ درصد جواب داده، اگر با توجه به این رقم بالا برویم به این معنی است که ما می‌توانیم ادعا کنیم ۲۸ هزار شغل در استان ایجاد شده که رقم بالایی است.

وی افزود: خود دولتمردان نیز می‌دانند که تا الان نه تبصره ۱۶ به طور کامل به بانک‌های استان تخصیص داده شده و نه حتی یک ریال تبصره ۱۸ در صورتی که در ایجاد شغل تکیه ما روی این تبصره‌ها و بخش خصوصی است که حضور آن نیز منوط به بودن این گونه وام‌های تکلیفی و ارزان‌قیمت است.

ابراهیمی تصریح کرد: یکی از آیتم‌های ارزیابی مدیران دستگاه‌های اجرایی این است که متناسب با ظرفیت خود ایجاد اشتغال داشته باشند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری لرستان با بیان این‌که توزیع اعتبارات تکلیفی ما در سال آینده براساس عملکرد امسال است، افزود: در سال آینده در شورای توسعه و برنامه‌ریزی این دستگاه‌ها را به ترتیب معرفی می‌کنیم و آن دستگاهی که بالاتر از تعهدش شغل ایجاد کرده را بیشتر تقویت می‌کنیم.

وی ادامه داد: لازم است سازمان برنامه و بودجه مرکز آمار را با اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی هماهنگ کنند، چرا که نمی‌شود ۲۸ هزار شغل در استانی ایجاد کنیم و تغییری در آیتم‌های اقتصادی نداشته باشیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز