خبرگزاری کار ایران

سرپرست پارک علم و فناوری لرستان مطرح کرد؛

لزوم مشارکت هیئت علمی و دانشجویان استان در حوزه فناوری و نوآوری

asdasd
کد خبر : ۱۲۴۵۳۲۰

سرپرست پارک علم و فناوری لرستان گفت : مشارکت هیأت علمی و دانشجویان استان با هدف توسعه علمی و اقتصادی به حوزه‌های فناوری و نوآوری ضروری است.

به گزارش ایلنا،  فرهاد نامداری در جلسه مشترک پارک علم و فناوری و شرکت مخابرات لرستان با بیان اینکه یکی از اهداف اصلی پارک در سطح انتقال تکنولوژی این است که مسئله را از دستگاه‌های اجرایی و صنایع بزرگ بگیرد، اظهار داشت: بنا است طی مشارکت با اعضای هیئت علمی در قالب رساله‌ها و پایان نامه‌های تحصیلات تکمیلی جنبه تئوری مسائل بررسی و در نهایت نیروهای متخصص تربیت یافته در قالب مجموعه‌های فناور جدید در حل این مسائل پیش قدم شوند. 

وی با بیان اینکه پارک علم و فناوری لرستان آماده پذیرش فناوران بیشتری خواهد بود ، افزود: همچنین این پارک بر اساس زمینه تخصصی، جلساتی را با مدیران دستگاه‌های اجرایی، واحدهای فناور و اعضای هیئت علمی برنامه ریزی کرده است که در این جلسات مسائل مرتبط با این حوزه های تخصصی طرح شوند.

نامداری با بیان اینکه امیدواریم اعضای هیئت علمی و دانشجویان به حوزه‌های فناوری و نوآوری ورود نمایند، تصریح کرد: این پارک با بهره برداری از ساختمان فناوری خود ظرف 3 ماه آینده، آماده پذیرش فناوران بیشتری خواهد بود. 

وی با اشاره به اینکه در آینده نزدیک اراضی پارک به فناوران واگذار خواهد شد، عنوان کرد: در این راستا نیازمند همکاری مخابرات استان در تأمین زیرساخت‌های نرم‌افزاری بویژه افزایش ظرفیت شبکه فیبر نوری و افزایش تعداد خطوط تلفن ثابت هستیم. 

نبی الله شمسی فر مدیرعامل شرکت مخابرات لرستان نیز راه برون رفت جامعه و حل بحران های کنونی کشور را تکیه بر علم و فناوری دانست و گفت: شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور در حوزه های مرتبط با ICT با هزینه پایین بسیار اشتغال زا هستند.

وی افزود: شرکت هایی در کشور وجود دارند که در حوزه IT ورود کرده و درآمد آن ها از مجموع درآمد شرکت مخابرات استان لرستان بیشتر و ارزش سهام آنها نیز گرانبهاتر است.

شمسی فر با بیان اینکه عمده هزینه ها و درآمدهای شرکت مخابرات لرستان در حوزه CT می باشد، افزود: مخابرات استان در نظر دارد با استفاده از داده های در دسترس نسبت به توسعه فعالیت ها و درآمدهای خود در حوزه IT نیز اقدام کند و در این راستا دست همکاری و کمک پارک علم و فناوری و شرکت های فناور را  به گرمی می فشارد. 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز