خبرگزاری کار ایران

مدیران میانی بیشترین مقاومت در برابر خصوصی سازی را دارند

معاون سازمان خصوصی سازی گفت: وقتی به سطوح پایینی تصمیم گیران از جمله برخی مدیران شرکتها و نیز مدیران میانی شرکتهای مادر تخصصی می رسیم، مقاومتهای پیش روی خصوصی سازی پررنگ تر می شود که بسته به نوع شرکت این مقاومتها متفاوت هستند.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی سازمان خصوصی سازی؛ داود خانی با اشاره به مقاومتهای انجام شده در برابر اجرای سیاست خصوصی سازی در کشور گفت: تجربه واگذاریها نشان می دهد قبل و پس از ابلاغ اصل 44، بالاترین مقامات تصمیم گیر در کشور به شدت پیگیر واگذاری سهام شرکتهای دولتی بوده و هستند.

معاون برنامه ریزی، توسعه منابع و امور پشتیبانی سازمان خصوصی سازی افزود: بر این اساس وقتی به سطوح پایینی تصمیم گیران از جمله برخی مدیران شرکتها و نیز مدیران میانی شرکتهای مادر تخصصی می رسیم، مقاومتهای پیش روی خصوصی سازی پررنگ تر می شود که بسته به نوع شرکت این مقاومتها متفاوت هستند.

وی اضافه کرد: همچنین کمتر پیش می آید که سازمان خصوصی سازی شرکتی را واگذار کند و همه ارکان آن شرکت همکاری مناسب را در راستای واگذاری آن واحد انجام دهند.

خانی اذعان داشت: طی سالهای گذشته شرکتهای بزرگ و سوددهی در کشور واگذار شده اند و در حال حاضر شرکتهای باقی مانده سودآوری زیادی ندارند و بر این اساس نباید منتظر آمار بالایی از واگذاری شرکتهای دولتی باشیم.

وی افزود: با توجه به این که شرکتهای باقی مانده در سبد واگذاری دولت از سوددهی لازم برخوردا نیستند و بعضا ضررده می باشند، بنابراین حجم زیادی از فعالیتهای این روزهای سازمان خصوصی سازی صرف اصلاح ساختار و آماده سازی این شرکتها برای واگذاری می شود.

معاون سازمان خصوصی سازی در مورد انتقادات وارده به عملکرد این سازمان اظهار داشت: وقتی در مورد خصوصی سازی به صورت کلی صحبت کنیم می توان ایراداتی را به روند واگذاریها گرفت اما وقتی این پرسش را مطرح می کنیم که به صورت موردی یک تخلف یا نقص در واگذاریها را عنوان کنید معمولا نمی توان ایرادی به خصوصی سازی گرفت.

 

کد خبر : ۳۹۶۹۵۰