خبرگزاری کار ایران

نوبخت مطرح کرد:

یارانه‌های پنهان انرژی و درآمدهای مالیاتی جایگزین درآمدهای نفتی در بودجه سال ۱۳۹۹

asdasd
کد خبر : ۸۱۶۷۳۳

دهمین جلسه ستاد تهیه و تدوین لایحه بودجه سال ۱۳۹۹ کل کشور به ریاست دکتر محمدباقر نوبخت معاون رییس‌جمهور و رییس سازمان برنامه و بودجه کشور و با حضور معاونان و مدیران و روسای سازمان‌های وابسته در محل سازمان مذکور برگزار شد.

به گزارش ایلنا و به نقل از مرکز اطلاع‌رسانی، روابط‌عمومی و امور بین‌الملل سازمان برنامه و بودجه کشور، دکتر محمدباقر نوبخت معاون رییس‌جمهور و رییس این سازمان در جلسه مذکور اظهار داشت: در بودجه سال آینده کل کشور، درآمدهایی که جایگزین نفت می‌شود شامل یارانه‌های پنهان انرژی، ظرفیت‌های جدید مالیاتی با توجه به تعریف و تبیین جدید از پایه‌های مالیاتی و نیز استفاده از سایر منابع و دارایی‌های دولت خواهد بود. 

وی افزود: سازمان برنامه و بودجه کشور برای آغاز کار، در بودجه سال ۱۳۹۹ کل کشور، اصلاح ساختار را عینی و عملی خواهد کرد تا برای سال‌های آینده هم، کار راحت و روان پیش رود.

دکتر نوبخت در ادامه سخنان خود تأکید کرد که ضرورت دارد ما در کمیته بازبینی هزینه‌ها تصویر روشن و دورنمایی شفاف از منابع و مصارف کشور داشته باشیم تا اصلاح ساختار بدون مانع عملی شود. 

رییس سازمان برنامه و بودجه کشور در ادامه سخنان خود اظهار داشت: بی‌تردید در تدوین بودجه سال آینده، اصلاح ساختار معیار و ملاک خواهد بود و آنچه در این سازمان به عنوان برون‌داد تولید می‌شود، محصول و برآیند عقل جمعی مجموعه سازمان خواهد بود.

بر پایه این گزارش، در جلسه مذکور، افشین برمکی رییس امور اقتصاد مقاومتی و شورای اقتصاد سازمان برنامه و بودجه کشور گزارش روش کار کمیته‌های بازبینی هزینه‌ها ارایه کرد و گفت: کمیته‌‌های بازبینی هزینه‌ها، ذیل رویکرد هزینه‌کرد‌ کارآ و در بخش اصلاح ساختار در نه کمیته فعالیت می‌کنند.

وی افزود: هر کدام از این کمیته‌های نه‌گانه به صورت تخصصی و متناسب با وظایف و مأموریت‌های امور مختلف سازمان فعالیت خود را ادامه می‌دهند.

گزارش مذکور حاکی است که در این جلسه، دکتر محمد‌‌حسین رحمتی رییس امور اقتصاد کلان سازمان برنامه و بودجه کشور هم، گزارشی از منابع و مصارف مفروض‌های لایحه در بودجه سال ۱۳۹۹ کل کشور ارایه کرد.

گزارش مذکور حاکی است که در این جلسه، تعدادی از معاونان و مدیران سازمان، دیدگاه‌های کارشناسی خود را ارایه کردند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز