خبرگزاری کار ایران

بزرگ ترین بانک استرالیا از اتهام پولشویی تبرئه شد

asdasd
کد خبر : ۵۲۵۵۸۱

آژانس اطلاعات مالی استرالیا بعداز انجام تحقیقات از تراکنش‌های «کامن ولث» به مدارکی که نشان دهنده نقض قوانین پولشویی این کشور توسط بزرگ ترین بانک استرلیا باشد، دست نیافت.

به گزارش ایلنا و به نقل از خبرگزاری فرانسه، رگولاتور قوانین ضد پولشویی استرالیا، «کامن ولث»  بزرگ ترین بانک این کشور را از اتهام پولشویی و انجام تراکنش های مشکوک تبرئه کرد.

این مرجع بانکی اعلام کرد، بعداز کنترل سیستم های پرداخت «کامن ولث»، شواهدی مبنی بر نقض قوانین بانکداری این کشور در تراکنش های این بانک دیده نشده است.

همچنین در ماه جاری میلادی «آژانس اطلاعات مالی» استرالیا پرونده ای را علیه بانک «کامن ولث» به دلیل نقض قوانین پولشویی سیستماتیک در دستگاه قضایی این کشوربه گردش درآورد؛ این در حالی است که «کامن ولث» اعلام کرده بود که هیچگاه تعمدا به نقض قوانین ضد پولشویی مرتکب نشده است.

البته  «وست پک»، گروه بانکداری «ای ان زد»، بانک ملی استرالیا و «کامن ولث» بعنوان ۴ بانک بزرگ استرالیا محسوب می شوند که از سود دهی و رتبه اعتباری بالایی در میان موسسات مالی جهان برخوردار هستند و مقامات استرالیایی تحقیقات مشابهی را هم از این بانک ها، مرتبط با نقض قوانین پولشویی انجام داده بودند که به شواهدی دست نیافتند.

بر پایه این گزارش، در راستای اقامه دعوی علیه بانک «کامن ولث» استرالیا، موسسه اعتبارسنجی «فیچ» رتبه اعتباری این بانک را منفی اعلام کرد.  

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز