خبرگزاری کار ایران

برگزاری همایش کنترل داخلی بانک ملی ایران

asdasd
کد خبر : ۵۱۹۶۳۵

مدیر عامل بانک ملی ایران با اشاره به تفاوت حسابرسی داخلی و بازرسی گفت: اعضای حسابرسی داخلی باید از افرادی خبره و حرفه ای انتخاب شوند که با تسلط بر ابعاد مختلف کار، بتوانند بهترین راهبرد را با کلان نگری به هیات مدیره بانک ارائه نمایند.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی بانک ملی ایران، دکتر محمد رضا حسین زاده در همایش کنترل داخلی این بانک که با حضور  مدیران امور و روسای ادارات ستادی در سالن همایش حافظ برگزار شد، با اشاره به ساختار بانک ملی ایران گفت: در همه بانک ها ذینفعان مختلفی مثل سهامداران و سپرده گذاران  وجود دارند که هر یک به دنبال منافع متفاوتی هستند.از سوی دیگر دستگاه های نظارتی مختلفی هم روی کار بانک نظارت دارند.کمیته بال هم تکالیف جدیدی را بر عهده بانک ها گذاشته است.بنابراین هیات مدیره بانک، با توجه به این که هر یک از اعضا در بخش خاصی مثل حوزه ارزی یا فناوری اطلاعات تخصص دارند، باید بتوانند مجموعه این شرایط را مدیریت کنند.در این جا وجود نهادی ضرورت می یابد که بتواند به هیات مدیره مشاوره لازم را ارائه دهد.

وی تاکید کرد: واحد حسابرسی داخلی باید از استقلال کامل برخوردار باشد تا بتواند بدون هیچ محدودیتی، مشاوره های راهبردی و مفیدی را به هیات مدیره بدهد.

حسین زاده در بخش دیگری از سخنان خود گفت:سرعت تحولات در نظام بانکداری جهانی بسیار زیاد است و بانک ملی ایران خوشبختانه اقدامات خوبی برای هماهنگی با نظام بانکداری جهانی انجام داده است و امیدواریم بزودی نتایج این اقدامات در تعامل با بانک های خارجی نشان داده شود.

فرهاد حمزه مدیر امور بازرسی و حسابرسی بانک ملی ایران هم در این همایش گفت: بانک ملی ایران دستاوردهای خوبی در بخش KYC و سایر بخش ها به دست آورده و صورت های مالی بانک هم تا 80 درصد مبتنی بر استانداردهای IFRS تنظیم شده است.

در این همایش همچنین سعید نفیسی رئیس اداره کل حسابداری و بودجه بانک ملی ایران درباره ضرورت کنترل داخلی در بانک گفت:سیستم کنترل داخلی شامل فرایندی است که می تواند اثر بخشی اطمینان بخش خود را  در یک سازمان نشان دهد.

محمد علی اسلامی معاونت  حسابرسی  نیز در این همایش با ارائه گزارشی از اقدامات انجام شده در زمینه کنترل داخلی،گفت: بانک ملی ایران میان بانک های کشور در همه بخش ها شاخص است.هدف از تلاش های صورت گرفته در کنترل داخلی این است که این بانک، شاخص های خود را حفظ کند.

در ادامه این همایش حمید رضا ارجمندی عضو کارگروه حسابرسی داخلی و عملیاتی جامعه حسابداران رسمی گفت:اقدامات بانک ملی ایران در بخش کنترل داخلی درخور تقدیر است.

وی افزود: بانک ملی ایران توانسته است با این اقدامات، فاصله بانکداری کشور را با بانکداری جهانی در زمینه استانداردهای کنترل داخلی کاهش دهد.

همچنین در این همایش مدیر عامل بانک ملی ایران با اهدای لوح تقدیر از خدمات فریدون توحیدی مقدم عضو اسبق هیات مدیره و فرهاد رحیم زاده حسابرس ارشد بانک ملی ایران، حمید رضا ارجمندی عضو کارگروه حسابرسی داخلی و عملیاتی جامعه حسابداران رسمی و هوشنگ خستویی عضو انجمن حسابداران خبره تقدیر کرد.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز