خبرگزاری کار ایران

هشدار صریح معاون اقتصادی استاندار قم:

بانک‌های قم حق ندارند واحدهای تولیدی را تعطیل کنند

asdasd
کد خبر : ۹۳۸۰۱۱

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار قم از تشکیل هیات خبرگان بانکی در این استان، خبر داد و افزود: بانک های عامل سطح استان قم حق صدور اجراییه و تعطیلی واحدهای تولیدی را ندارند.

به گزارش ایلنا از قم، مهرداد غضنفری در سی و پنجمین جلسه شورای گفت وگوی دولت و بخش خصوصی که در تالار کرامت استانداری قم برگزار شد، با اشاره به نقش جلسه های استانی در تصمیم گیری های کلان استانی، اظهار داشت: در راستای تصمیم گیری جامع در جلسه ها حضور اعضای اصلی در شورا ضروری است.

وی  با مهم دانستن نقش آفرینی تمام بانک ها و موسسه های مالی و اعتباری در عرصه گردشگری، اضافه کرد: یکسان سازی فرآیندها و تسهیل در ساز و کار تسهیلات اعطایی به واحدهای تولیدی ضروری است.

غضنفری گفت: کارکردها و نقش بانک گردشگری به عنوان یک بانک تخصصی در حوزه گردشگری در استان مشخص، و گزارشی از فعالیت های این بانک و تسهیلات پرداختی در حوزه گردشگری نیز ارائه شود.

وی با تاکید بر اهمیت ارائه طرح پیشنهادی برای تسهیلات ویژه واحدهای گردشگری در تامین سرمایه در گردش، ادامه داد: در خصوص کمک به واحدهای تولیدی باید به مصوبه های کارگروه ها استناد شود و هرگونه اقدامی که منجر به اختلال در فرآیند واحد تولیدی شود غیر قابل قبول است.

معاون استاندار قم با اشاره به اینکه بخش عمده‌ای از واحدهای تولید راکد بر اساس بدهی های بانکی در گذشته است، یادآور شد: طبق مصوبه های کارگروه های استانی که مراحل  قانونی لازم را نیز طی کرده است، بانک های عامل حق صدور اجرایی و تعطیلی واحدهای تولیدی را ندارند.

غضنفری از تشکیل هیات خبرگان بانکی  در استان  با دستور رئیس بانک مرکزی کشور خبر داد و خاطر نشان کرد: اعضای این هیات می توانند با کارشناسی و ارائه دیدگاه های تخصصی در حوزه اقدام های بانکی، نقش مهمی در تصویب دستورالعمل های مناسب برای حل مشکل های واحدهای تولیدی ایفا کنند.

در این جلسه پیرامون مباحث گردشگری، امور مالیاتی، امور بیمه ای، مسائل بانکی، عوارض شهرداری و مسائل زیرساختی آب، برق و گاز بحث و تبادل نظر شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز