خبرگزاری کار ایران

هشدار رئیس مرکز بهداشت استان قم؛

فضای عمومی قم در رعایت پروتکل‌های بهداشتی مطلوب نیست/ افزایش مبتلایان به کرونا در روزهای اخیر

asdasd
کد خبر : ۹۲۸۲۳۸

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قم با ابراز نگرانی از مطلوب نبودن رعایت پروتکل‌های بهداشتی در شهر قم، گفت: در روزهای گذشته روند ابتلا به کرونا در قم افزایشی بوده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قم، دکتر سیامک محبی رئیس مرکز بهداشت استان قم، امروز چهارشنبه ۲۸ خردادماه ۹۹، در یک پیام اینستاگرامی با ابراز نگرانی از عدم توجه کافی برخی شهروندان نسبت به شیوع بیماری کرونا، و با بیان این که افرادی که تست بیماری آن‌ها مثبت اعلام می‌شود باید به مدت ۱۴ روز در قرنطینه کامل قرار بگیرند، تأکید کرد: این افراد باید تمام ارتباطات کاری و دوستانه خود را به حداقل ممکن برسانند.

وی با بیان این که درصورتی‌که یکی از اعضای خانواده به کرونا مبتلا شود و سایر افراد توصیه‌های بهداشتی را رعایت نکنند این ویروس به‌صورت به تمام آنان منتقل می‌شود، گفت: قطعا اگر توصیه‌های بهداشتی رعایت نشود، شاهد افزایش مبتلایان به بیماری کرونا  خواهیم شد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قم با تأکید بر این که شهروندان قم باید توصیه‌های مرکز بهداشت و ستاد ملی مبارزه با کرونا را جدی تلقی کرده و از تمام پروتکل‌های ابلاغی پیروی کنند، گفت: فضای عمومی ادارات استان و کارمندان نیز در رعایت پروتکل‌های بهداشتی مطلوب نیست و بسیاری از آن‌ها از وسایلی استفاده می‌کنند که در انتقال کرونا نقش بسزایی دارد.

وی با هشدار نسبت به این که در روزهای گذشته روند ابتلا به کرونا در قم افزایشی بوده است ، و هرچند این افزایش شیوع هنوز به میزان استان‌های در وضعیت قرمز نرسیده‌است، گفت: کرونا در قم ریشه‌کن نشده و همچنان افرادی را مبتلا می‌کند.

دکتر محبی با بیان این که چرخه انتقال کرونا در قم ادامه دارد و به‌رغم خوش‌بینی عده‌ای نسبت به کاهش روند ابتلا با گرم‌تر شدن هوا اما چرخه بیماری کاهش پیدا نکرده است، گفت: قطعا با استفاده از ماسک و دستکش و سایر توصیه‌های بهداشتی، می‌توان استان قم را در  منطقه مهارشده کرونا قرار داد.

رئیس مرکز بهداشت استان قم در پایان با بیان این که رفتارهای مردم در سطح شهر نشان از کم‌توجهی به پروتکل‌های بهداشتی است، گفت: همین مساله سبب افزایش تعداد مبتلایان در روزهای گذشته شده‌ که نگران کننده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز