خبرگزاری کار ایران

در مراسم ترحیم دو تن از جانباختگان سانحه هوایی در قم مطرح شد؛

چه بسا دست‌هایی در کار بوده تا حادثه‌ای به وجود بیاید و سپاه زیر سوال برود

asdasd
کد خبر : ۸۵۸۴۴۵

سخنران مراسم ترحیم دو تن از جانباختگان سانحه سقوط هواپیمای اوکراین در یکی از مساجد قم گفت: چه بسا دست هایی در کار بوده تا حادثه ای به وجود بیاید و سپاه زیر سوال برود.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قم حجت الاسلام عسگری امام جمعه موقت رفسنجان عصر امروز در مراسم ترحیم محمد صالحه و زهرا حسنی سعدی زوج قرآنی و نخبه کشور و استان قم که در سانحه سقوط هواپیمای اوکراین جان خود را از دست دادند که در محل مسجد امام حسن مجتبی (ع) قم واقع در گلستان این شهر برگزار شد، اظهار داشت: ما به صرف این جمله که سقوط هواپیما به خاطر یک اشتباه انسانی رخ داده بسنده نمی‌کنیم بلکه می‌گوییم باید این موضوع به صورت دقیق‌تر بررسی شده و معلوم شود که آیا عمدی در کار بوده یا نه و اگر بوده باید با عاملان آن با قاطعیت برخورد شده و مجازات شوند و این مهم مطالبه آنهاست.

سخنران این مراسم افزود: باید از وقوع پیامدهای مشابه این واقع تلخ پیشگیری شود تا دوباره شاهد تکرار این موارد نباشیم چرا که جان نخبگان و انسان‌های بزرگ در این واقعه از دست رفته است؛ اما در عین حال هرگز اجازه نخواهیم داد افراد مقرض و سوءاستفاده‌گر به اصل نظام خدشه وارد کنند.

حجت الاسلام عسگری گفت: بله ما هم می‌گوییم مجرمان باید شناسایی و مجازات شوند اما نباید به اصل نظام خدشه وارد شود.

وی گفت: سپاه پاسداران که مقابل ستمگران و آدم کش‌ها سینه سپر کرده و سردار سلیمانی هم یک جزء این سپاه است نباید خدشه‌ای به آن وارد شود چون اگر به سپاه به عنوان رکن رکین نظام خدشه وارد شد آن وقت باید عزاهای بیشتری را در کشور بگیریم.

امام جمعه رفسنجان خاطرنشان کرد: اصلا چه بسا دست‌هایی در کار بوده تا حادثه‌ای مثل همین حادثه سقوط هواپیما به وجود بیاید تا سپاه زیر سوال برود اما دشمنان بدانند ما اجازه نخواهیم داد کمترین خدشه‌ای به اقتدار سپاه وارد شود.

سخنران این مراسم با اشاره به بیانیه ستاد کل نیروهای مسلح و همچنین اظهارات فرمانده هواو فضا سپاه مبنی بر پذیرش خطا در شلیک موشک به هواپیمای مسافربری گفت: این صداقت است که اگر اشتباهی رخ داد آن را بگوییم؛ فرمانده هوا و فضا سپاه وقتی که می‌گوید ای کاش من مرده بودم و این خبر را نشنیده بودم معلوم است که سپاه ما نمی‌خواهد چنین اتفاقی بیفتد؛ همچنین رهبری عزیز ما در بیانیه خود نشان دادند که چقدر عزادارند و تاکید کردند غم ما چند برابر شد.

وی در پایان گفت: همه ما باید مواظبت کنیم تا از عزاداری و خشم ما در خصوص کشته شدگان سانحه سقوط هواپیما دشمنان سوء استفاده نکرده و ارکان نظام آسیب نبینند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز