خبرگزاری کار ایران

معاون سیاسی استاندار قم:

فرهنگ حماسه و ایثار جزئی از تاریخ ایران است/ در حفظ تاریخ دفاع مقدس غفلت نشود

asdasd
کد خبر : ۸۰۸۱۶۸

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری قم گفت: مزار شهدا باید قطبی برای فعالیت‌های انقلابی، فرهنگی، اجتماعی و غیره محسوب شود، چراکه حضور شهید باعث بیدارتر شدن مردم می‌شود و خیلی افراد تحت تاثیر قرار می‌گیرند.

به گزارش ایلنا از قم، بیژن سلیمان پور در  دیدار مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قم، اظهار داشت: دفاع مقدس بخش مهم و قابل‌توجهی از تاریخ و هویت ملت بزرگ ایران است و نباید در ثبت و حفظ آن غفلت شود.

وی اظهار داشت: دفاع مقدس گنجینه‌ای تمام‌نشدنی است و لذا در دوران کنونی جنگ نرم دشمن از طریق ماهواره‌ها و فضای مجازی، می‌توان از هر ساعت و رویداد فرهنگ عاشورایی دفاع مقدس، آثار مکتوب و نمایشی قابل‌توجهی در برابر حملات دشمن تولید کرد.

وی افزود: نباید از ترویج و انتقال آن حماسه فراموش‌نشدنی به نسل‌های آینده غفلت و قصور نمود و در این راستا جمع‌آوری اسناد و آثار آن دوران، مسئولیتی پیوسته و فراگیر است.

معاون استاندار قم گفت: در سال‌های نخست بعد از جنگ رویکرد اغلب فیلم‌ها دفاع مقدسی و برخاسته از فرهنگ ایثار و شهادت بود، ولی امروز بیشتر شاهد ژانرهایی مبتنی بر بستر فانتزی و تجمل‌گرایی و غیره هستیم.

سلیمان پور بابیان اینکه دستاوردهای انقلاب اسلامی بیمه‌شده خون مطهر شهیدان والامقام است، تصریح کرد: فرهنگ حماسه و ایثار جزیی از تاریخ هویت ملت بزرگ ایران محسوب می‌شود و هرگونه کوتاهی در حفظ آن، فاجعه‌ای بزرگ و گناهی نابخشودنی خواهد بود.

وی با اشاره به اثرگذاری آیین تشییع شهدا بر وضعیت فرهنگی جامعه گفت: در مراسم تشییع باشکوه شهدا بخصوص شهدای گمنام از همه قشرها و گروه‌ها حضور پیدا می‌کنند و معنویت و برکت وسیعی جامعه را فرامی گیرد اما برخی بصیرت ندارند و این تاثیرات را درک نمی‌کنند.

وی تاکید کرد: همه ما در هر مسئولیتی که هستیم باید امانت‌دار باشیم و بدانیم که خدمت در خط رهنمودهای ولایت، اجرای قانون اساسی، حفظ ارزش‌ها و دستاوردهای میهن اسلامی و بخصوص آرمان‌های مقدس شهدا از افتخارات ارزشمند محسوب می‌شود.

برگزاری دومین کنگره ۶ هزار شهید استان قم در سال آینده

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس قم نیز در این دیدار گزارشی از وضعیت و ساختار این اداره، موزه دفاع مقدس استان، برگزاری همایش تجلیل از پیشکسوتان در هفتم مهرماه سال جاری و غیره ارائه کرد.

حجت‌الاسلام علی لقمان پور با اشاره به وجود یادمان‌های شهدا گفت: هر یادمان شهدای گمنام در نقاط مختلف استان زیر نظر یک هیات امنا اداره می‌شود.

وی با اشاره به برگزاری دومین کنگره ۶ هزار شهید استان قم در سال آینده، ادامه داد: ضرورت دارد اسناد نقش ادارات و دستگاه‌ها و نهادهای استان در دوران دفاع مقدس در اسرع وقت به این اداره کل ارسال شود تا در کمیته اسناد کنگره مورد بهره‌برداری قرار گیرد.

وی ترویج فرهنگ ایثار و شهادت را نیازمند تعامل و همدلی همه دستگاه‌ها دانست و افزود: بحمدالله در این زمینه همکاری و مشارکت خوبی از سوی تمامی دستگاه‌ها و نهادها بخصوص شهرداری قم وجود دارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز