خبرگزاری کار ایران

آیت‌الله موسوی تبریزی در گفت‌وگو با ایلنا:

مرحوم برقعی از یاران خالص امام و انقلاب بود

دبیرکل مجمع مدرسین و محققین حوزه علمیه قم گفت: مرحوم آیت الله برقعی خدمات قابل توجهی به اسلام و انقلاب داشته و از یاران خالص امام و انقلاب بودند.

آیت الله سیدحسین موسوی تبریزی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، در حاشیه مراسم تشییع پیکر آیت الله سیدرضا برقعی از یاران امام خمینی (ره) که عصر امروز در شهر قم برگزار شد اظهار داشت: آیت الله برقعی دوست سلیم النفس ما و از خدمتگزاران واقعی مکتب اهل بیت و انقلاب اسلامی بود.

او افزود: مرحوم آیت الله برقعی از هر آن چیزی که از دستش می‌آمد برای خدمت به مردم مضایقه نمی‌کرد؛ ایشان مرید خالص حضرت امام خمینی (رض) در دوران تبعید و تا لحظه آخر عمر خود بود و همواره در این راستا تلاش می‌کرد.

دبیرکل مجمع مدرسین و محققین حوزه علمیه قم با اشاره به ویژگی‌های شخصیتی آیت الله برقعی گفت: این استاد برجسته حوزه علمیه قم تواضع خاصی داشت و در مقابل هرگونه خدمتی به مردم شخصیتی خاصی برای خودش قائل نمی‌شود.

آیت الله موسوی تبریزی با اشاره به مبارزات انقلابی آیت الله برقعی و همراهی با امام خمینی (ره) در دوران تبعید گفت: آیت الله برقعی در دوران تبعید امام خمینی همراه ایشان بود و به ویژه در نجف و امارات مریدان بسیار زیادی را جلب خود کرد.

کد خبر : ۳۵۳۳۴۴