خبرگزاری کار ایران

شهردار قم:

برای احداث بلوار مرجعیت مشکل اعتباری وجود ندارد

شهردار قم با بیان اینکه شهرداری با جدیت تمام پیگیر احداث و اتمام هرچه سریع‌تر بلوار مرجعیت است، گفت: در خصوص اجرای این پروژه مشکل اعتباری نداریم.

به گزارش ایلنا از قم، مرتضی سقاییان‌نژاد در حاشیه بازدید از پروژه‌های شهری در قم اظهار کرد: طبق اعلامی که صورت گرفته و قرار بود که پنجشنبه‌ها را به پیگیری پروژه‌های عمرانی اختصاص دهیم امروز نیز به بازدید از پروژه بلوار مرجعیت پرداختیم. 

وی با اشاره به اینکه عملیات احداث بلوار مرجعیت از انسجام تا میدان شهید کریمی آماده شده است، گفت: از آنجا به بعد به یک کیلومتر آزادسازی نیاز دارد که خارج از محدوده شهری قرار دارد و باید این آزادسازی صورت گیرد. 

شهردار قم گفت: در این بازدید بر روی آزادسازی و باز شدن جبهه کاری برای پیمانکار پیگیری‌های لازم صورت گرفت و به دلیل واقع بودن این مسیر در خارج از محدوده شهری مشکلات خاص خود را دارد. 

وی با بیان اینکه مجوزهای لازم از وزارت کشور برای اعمال ماده ۹ اخذ شده است اظهار کرد: ما علاقمند به استفاده از ماده ۹ نیستیم و می‌توانیم از طریق تها‌تر مسئله حل کنیم. 

سقاییان‌نژاد تأکید کرد: جلب رضایت مالکان مد نظر ما است و امیدواریم هرچه سریع‌تر بتوانیم این پروژه را آماده کنیم تا این یک کیلومتر باقیمانده نیز آماده شود. 

وی گفت: بعد از اتمام این یک کیلومتر باید پروژه تا تیرماه به مرحله نهایی برسد و ما نیز از نظر اعتبارات هیچ مشکلی نداریم، تنها مشکل برق است و شرکت برق باید در این پروژه ورود کرده و شهرداری نیز کمک‌های لازم را خواهد داشت. 

شهردار قم افزود: اگر این پروژه آماده شود ولی برق نداشته باشد شاهد بروز تصادفات خواهیم بود؛ هشدار‌ها را داده‌ایم و توافق و تعامل لازم را نیز خواهیم داشت. 

دکتر سقاییان‌نژاد تأکید کرد: از مسئولان استان می‌خواهم که در این زمینه پیگیری لازم را داشته باشند؛ از بلوار شهید کریمی به بلوار پیامبر اعظم نیز باید مسیری احداث شود که یک کیلومتر آزادسازی دارد و شهردار منطقه نیز تلاش می‌کند که این آزادسازی را انجام دهد. 

شهردار منطقه چهار قم نیز در جلسه بررسی روند اجرای بلوار مرجعیت گفت: اجرای بلوار مرجعیت با تلاش شهرداری قم احداث می‌شود و یک پروژه استانی است لذا مسئولان استان باید شهرداری را حمایت و یاری نمایند. 

مجید متین‌فر اظهار کرد: اجرای این بلوار یکی از مهم‌ترین پروژه‌های شهر قم است و باتوجه به اینکه مسیر آن به ویژه حد فاصل شهرک انسجام تا شهرک قدس معارضین زیادی داشته اقداماتی از سوی شهرداری منطقه چهار صورت گرفته است. 

وی ادامه داد: نخستین اولویت ما انجام توافق با مالکین بود ولی محدودیتی که در این راه با آن برخورد کردیم خارج محدوده بودن تمام مسیر از محدوده شهری بود. 

شهردار منطقه چهار قم تصریح کرد: جلسات زیادی در کمیسیون بررسی پیشنهادات که مباحث اینگونه توافقات را دنبال می‌کند برگزار کردیم و در آنجا اولویت توافق با مالکین بود ولی با توجه به اینکه این زمین‌ها و اراضی که در اختیار مالکین است باقی مانده دارد هدفمان انجام اقدامات برای رفع این مشکل بود. 

متین‌فر با بیان اینکه مسئولان استان در روند اجرای بلوار مرجعیت شهرداری را همراهی کنند، عنوان کرد: با توجه به اینکه بلوار مرجعیت پروژه استانی است و از نام شهرداری عبور کرده، لازم است مسئولان استان به ویژه معاونت امور عمرانی استانداری و اداره کل راه و شهرسازی درگیر این پروژه شوند. 

وی خاطرنشان کرد: متأسفانه با پیگیری‌های صورت گرفته به این نتیجه رسیدیم اقدام برای باقی مانده زمین‌ها و اراضی که بابت اجرای طرح ایجاد می‌شود محدودیت‌هایی دارد که غیر قابل صدور مجوز است، بنابراین موازات این موضوع مباحث شناسایی مالکین، اعمال ماده ۹ یا توافق ریالی به وجود آمد و مجددا پیگیری‌هایی از سوی کانون کار‌شناسان رسمی دادگستری انجام شد و برآورد قیمت کار‌شناسی صورت گرفت. 

شهردار منطقه چهار قم با بیان اینکه قیمت زمین‌های معارض در مسیر بلوار مرجعیت نوسان زیادی داشت، ابراز کرد: دعوت‌نامه‌هایی که به مالکین این زمین‌ها داده شد تا بر اساس آن با شهرداری قم به صورت ریالی یا زمین معوض توافق کنند. 

متین‌فر تأکید کرد: برای افرادی که به هیچ وجه حاضر به همکاری با شهرداری قم نیستند ماده ۹ اعمال می‌شود و ما کارهای مقدماتی را از طریق وزارت کشور انجام دادیم.

کد خبر : ۳۵۲۵۸۱